fredag 22 mars 2013

Summa summarium



Bild: Bara för att den är vacker. Stulen på nätet. Eller lånad...

Igår arbetstränade jag igen. Å jäklar vad jag förtjänade mina pengar.
Fick tydligare arbetsuppgifter av chefen, att städa pentryt och satte min ära på att göra det ordentligt.
Fyra timmar nonstop tog det.
Det var som värsta julstädet och i slutet skakade jag i ben och armmuskler av allt upp å ner farande på stolar, allt skurande, allt hukande.
Fint blev det.
Å bra kändes det.
Jag menar, det är ju egentligen inte så att jag som en student behöver träna på vårdsituationer och bemötande. Det har jag väl förhoppningsvis inte glömt på 2 månader som sjukskriven.
Istället är det mer att vara bland allt folk, alla ljud, ha tider att passa igen osv.
Berättade för min chef om min trötthet och mina nygamla symtom då jag var ledig och hon är så klok.
Vi bestämde att varannan dag blir bra. Alltså stannar jag hemma idag. Så jag får tid till återhämtning emellan.

Jag la mej toktidigt igår men har sovit skruttigt.
Det är bara att inse att vi stör varann en hel del jag å Gotteman om natten när vi försöker samsas på den lilla madrassen.
Vaknat måååånga gånger, men somnat om rätt så fort.

Idag är det fredag.
Unnardagen i min annars strikta kalorivecka.
Jag har börjat känna på kläder nu att jag har gått ner i vikt.
Håller inte längre på att kvävas av mina jeans när jag sitter ner osv.
Det känns fantastiskt!
Nu ska vi "bara" försöka hålla det här oxå. Det känns nästan som en större utmaning.
Jag är väldigt mycket antingen eller vad det gäller mat.
Skitbra på att svälta men jätte dålig på att äta lagom.
Det är som att när jag öppnar portarna ja då väller det in.
Jag väger alltid mest på måndagar som är min viktdag.
Dels för att jag unnat mej men ffa för att "unna" i min värld ofta är lika med salta saker (chips mm) och att kroppen då bundit vätska.
Idag vägde jag preeeecis över 60 kg. 60,2 kanske.
60 kg var ju mitt stora mål när jag började på 65 kg.
Kanske kanske om jag kan nå 58 kg som jag vägde för 8-9 år sen men det känns inte jätteviktigt.
Jag är stolt över mej själv!
Jag ska inte hålla på att tjata för mycket vikt i min blogg, är det nån som är intresserad av hur jag käkar osv så får ni tjoa.

Ska ta en runda med Gottfrid i kylan.
Solen lyser men det är svagt å det ser riktigt kallt ut.
Sen ska jag åka å handla mat. Kyl å frys gapar tomma här efter en längre tid med tom plånbok.
Laga till nåt gott till ikväll. Inte nödvändigtvis nåt flärdfullt.
Just nu är jag sjukt sugen på hemmagjorda köttbullar och luftigt potatismos med gräddsås och en sval öl till.

Ha en härlig fredag.

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Mhmmm, det lät inte så dumt det där sista med köttbullar. :) Tycker det lät som ett klokt beslut att köra varannan dag. Din chef verkar väldigt bra. Skrattade gott åt det som du skrev att du kvävs när du sitter ner i jeansen. Eller gjorde... :)
    Duktigt av dig att hålla dig och ha karaktär, en annan antingen äter ingenting eller så är porten öppen hela tiden. Beroende på känslosvängningar, så man kan väl säga att jag "äter mina känslor" :) Eller svälter ut dem. Ha en bra dag nu! Kraaam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör så jag med, men nu FÖRSÖKER jag tänka... ÄR jag hungrig? (Eller bara orolig, uttråkad, ledsen...)
      Fast köttbullarna var goda. Å ostbågarna. Å vinet. Har ätit många kalorier idag när gapet väl öppnades. Kram

      Radera
  2. Vad bra att din chef vill ta hand om dig, det är ju tyvärr inte alltid så... Ha en fantastisk fredag! Och när är det bloggcirkeldags igen? Jag har hunnit läsa i tid den här gången ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. På söndag är det dax. Ja, jag har tur med en fantastisk chef. Kram

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare