måndag 11 mars 2013

Önskeinlägg av Nina, middagsbjudning

 

Fick en rolig fråga av Nina kring "önskeinlägg" eller "Fråga Asta vad du vill" (passa på du med.)
"Vem skulle jag välja att äta middag med om jag fick välja vem som helst i hela världen?"
Den var klurig va? Måste jag välja EN person? Skulle jag inte kunna få ha en middagsbjudning? Eller flera?

Det är ju så många människor som man är nyfiken på, av helt olika anledningar.
Jag skulle tex väldigt gärna vilja ha en STOOOR bloggträff med alla mina favoritbloggare och alla mina fantastiska läsare (du skulle ju fått en bit att åka då förstås Nina.)
Tänk vilken häftig, maffig kvinnofest det skulle ha blivit. En å annan man med.
Men så mycket olika typer av kvinnor, åldrar och erfarenheter.
Det är lite av en dröm faktiskt.

Ska jag välja en känd person... jösses så svårt... så skulle jag nog ha valt någon av mina idoler.

Mona Sahlin kanske. Det finns så mycket jag skulle velat prata med henne om.
Politiken, hennes karriär, sveken, att Sverige inte är redo för en kvinnlig stadsminister. Uppoffringarna hon gjort, framtidsdrömmarna hon har, vad hon fått försaka, hur vi alla ska tackla den ökande rasismen. Barnet hon miste. Skvaller från maktens korridorer.
Vi skulle äta gott men inte tungt. Kanske skaldjur. Sitta med tända ljus och ha all tid i världen på oss för samtal.

Eller Barack Obama. Politik på en annan nivå. Vad han skulle önska för USA och för världen om han fick mer makt. Varför Amerika inte tar sitt ansvar när det kommer till miljön. Hur han ser på sitt äktenskap, på sitt privata liv.
Hur det kom sej att han började drömma om att bli president.
Han är ju förövrigt en av världens snyggaste män om ni frågar mej.

Mia Skäringe spelar i en helt annan liga men känns så genuint sympatisk och rolig (att få flabba lite är ju aldrig fel.)
Roslund & Hellström är två av mina favoritförfattare å med dem skulle jag självklart diskutera samhällsfrågor. En gammal kåkfarare, en gammal snut... all världens insikt i våra problem å utmaningar.
Eller så skulle jag valt Josh Halloway, skippat käket å manglat ner honom mellan pressade stärkta vita lakan å gjort allt möjligt barnförbjudet med honom.

Men allra allra helst hade jag nog valt bloggmiddagen faktiskt. På riktigt.
Vad skulle ni haft på er?

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Bloggmiddag låter ju fantastiskt, jag är i Sverige 17 juni till 27 juli, bjud in då och du har i alla fall en given gäst... ;-)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare