onsdag 20 mars 2013

Go middag,

 BREE klänning multi

Spridda tankar å känslor idag. Svårt att finna ett ämne att blogga om som inte handlar om Sverigedemokraterna eller allmänt gnäll.

Jag är ledig idag. Sovit dåligt i natt, framförallt på sennatten.
Vi ligger å knör på den lilla tunna 90 cm madrassen jag å min växande prins.
Han breder ut sej, det blir varm. Ibland lägger han sej rakt över mej.
Samtidigt är han en trygghet å en värmekälla även för själen som det känns som jag behöver just nu.
Förmådde mej inte att gå upp. Låg säkert till klockan var 12.
Har ännu inte ätit frukost.
Känner mej tung, trött och en smula uppgiven.
Orolig över vad som händer med mej egentligen.
Jag brukar alltid... verkligen alltid... kunna rycka upp mej. Slå på en högre växel.
Resa mej även om det knarrar. Jag förstår inte denna trötthet och dessa bakslag över 4,5 ynka timmar på jobbet, i varm gemenskap, utan krav... och så denna ofantliga trötthet.

Skit samma. Vi lämnar gnället nu. Jag ska ta mej nåt snabbt att äta.
Varför inte lite fiberhavregrynsgröt som jag käkat de sista dagarna till frukost?
Smakar som träflis ungefär. Eller som jag föreställer mej att träflis smakar.
Sen ska jag gå ut å gå i vårvädret den ryska vargavintern.
Jag har beställt den här klänningen.
Trots brist på pengar. Trots att maken sagt att jag måste sluta handla på kredit.
Trots att det inte är någon påtaglig värmebölja utanför fönstret.
Helt enkelt för att jag ville det!
För att den var väldigt mycket "Asta." För att jag gått ner 3,5 kg. För att jag har det lite tufft.
Ja, jag var värd den helt enkelt.

Ikväll är det veckans roligaste!
Hundkurs. Både jag å dottern längtar alltid till det.
Gottfrid skulle längta än mer om han bara visste om det.
Men han har ingen almanacka och han har lite svårt att hålla veckodagarna i huvudet (den slarvern) så det vet han inte.

Operation: Uppryckning

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare