söndag 17 februari 2013

Uppdejting.

 

God kväll vänner...

Så var det söndag igen. Det var fasligt vad fort tiden går. Å ändå inte.
Jag känner mej rätt less på vintern nu. På isiga underlag och på kyla.
Vill ni kan ni ju påminna mej om att jag sa så i juni-juli nångång när jag för 511:e gången gnäller över pollenplågan.

Jag har varit gräsänka i en vecka nu.
Så smått börjat sakna min make lite grann.
Äldsta dottern var hemma i helgen. Jag fick dessa vackra blommorna av henne.
Ber om ursäkt över bildkvalitén över lag, jag är fotointresserad men systemkameran är sönder sedan länge å alla mina foton är sådana jag knäpper av med ajfånen.
Mest som någon bilddagbok för mej själv. Å för att skoja till bloggen lite.

Det var mysigt att ha äldsta dottern hemma en stund även om det fanns känsliga episoder. På fredagskvällen grät jag. I morse hon. :)
Vi talade om det i fredags... att vi ofta hamnar i samtal/ diskussioner där någon blir ledsen eller upprörd i den här familjen.
Men å andra sidan bär vi inte runt på en massa groll och tysta konflikter.
Allt vädras.
Jag tror det är bra.

Mellon var ju igår ja.
Jag äääälskar ju Caroline Af Ugglas. Många säger att vi är lite lika... i utstrålning.
Jag vet inte om jag håller med om det men jag tar det som en fet komplimang, för hon är underbar.
I övrigt gillade jag gubbarna faktiskt. Kanske inte nåt att skicka till den stora finalen men kul ändå... och handen på hjärtat, är det nån annan melodislinga ni minns idag?

Tandhelvetet värker ännu.
Det är bäst på morgnarna och sämst på kvällarna.
Imorgon ska jag till tandläkaren och skära upp hela käften för att få ut rötterna.
Om jag längtar?
Inte särskilt.
Men precis som med allt annat jag är rädd för vill jag få det överstökat.

Hur har ni det?

Puss/ Asta

6 kommentarer:

  1. Tror det är perfekt att gråta tillsammans lite - att hålla inne och hålla hemligt förgiftar!!

    Härligt att läsa en uppdatering - mindre härligt att läsa att du fortfarande har ont.. Vi ses i veckan!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag tror så med. Nu var det eg Mini och jag som hade en... diskussion... men ändå.
    Här säger vi vad vi tycker. Det är nog bra. Tror jag. På sikt. Kanske. :) Kram

    SvaraRadera
  3. Tror det är bra att konflikter vädras. Själv är jag från en familj där allt varit tyst och ordningsamt, vilket har ställt till det senare i livet. Du kan nog vara ganska nöjd. / blueberries

    SvaraRadera
  4. Hur mkt konflikter har man i överklassen???
    :) Nej, du har säkert rätt. Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare