tisdag 5 februari 2013

Tisdag och kvällen



Läs mitt inlägg nedan istället, det är mycket viktigare. Detta är bara nonsens.

Ännu en dag i det sjukskrivna hemmet.
Jag hade som vanligt svårt att kliva upp. Ställer alltid klockan men sedan ligger jag kvar där å gosar mej med min prins och grejar med min iphone.
Utöver det blev det lite plock.
En lång och en kort hundrunda.
En snabbsväng på ICA.
Ett par kapitel i boken (snart utläst.)
Eftermiddagslur i soffan. Enkel middag på det.
Å så har jag hängt på nätet en del.
Fast jag har både klätt mej å sminkat mej med.
Jag antar att det är så dagarna ska fördrivas när man är sjukskriven.
En lagom dos av arbete och vila.

Saknar mina kollegor lite men blir matt bara av att läsa deras statusuppdateringar.
Förtvivlar över att jag inte når några av de mål jag sätter upp för mej själv.
Men klarar av att möta grannar och med stadig röst berätta om att Märta lämnat oss.
Kanske går det framåt trots allt. Med myrsteg.

Min prins är så go.
Det går inte en vaken kvart utan att jag tänker på det.
Hur kärleksfull och fin han är.
Han följer mej hack i häl, överallt.
Går jag på toa går han med.
Hänger jag tvätt lägger han sej där.
Sitter jag vid datorn ligger han vid mina fötter.
Ligger jag i soffan ligger han PÅ mej och sover.
(Inte helt bekvämt.)
Det riktigt lyser i hans ögon när jag plockar fram madrassen till kvällen.
Han älskar det... när vi ska gå å lägga oss.

Hålet efter tanden gör småont ännu.
Men inte värre än att det går att hantera med lite Alvedon då å då.
Jag sköt på tiden på måndag.
Dels vill jag inte få ont så snart igen och dels vill jag ha mer tid på att fundera.

Vad gör ni då?

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Hahaha Snape är oxå med på dass, när vi passar mor och syster har jag tre vovvar med mig på dass...

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare