lördag 23 februari 2013

Stink, stank, stunk

 

Det stinker hemma hos Asta Pastasson.
Å nej, jag kan faktiskt inte skylla det på maken som är hemma igen hur mycket jag än skulle önska.
Det stinker värre än jag någonsin känt och jag har gått med ett dovt illamående under senare delen av dagen.
Då är jag ändå härdad. Vad det gäller obehagliga lukter.
I mitt yrke lär man sej att känna skillnader på olika bakterier i bajs, i sår, i urin.
Man kan sniffa sej fram till Chlostridium eller en urinvägsinfektion.
En pseudomonasinfektion.
Man ser när skruttiga gubbar och gummor harkar och har sej för att sedan spotta ut nån läskig goja i dricksglas, hur de kommer gående med en plutt skit i en servett för att jag vid nåt tillfälle bett dem om avföringsprov eller hur de har kisseflaskan tätt intill sin lunchbricka.
Man är rätt van vid att klippa upp kläder för att patienten är indränkt i diarré och... ja, ni kanske fattar... jag är INTE äckelmagad men detta luktar... stinker... bortom ALLT annat.

Gottfrid rullade sej i "nåt"... vad såg jag inte, men han var gömd i vassen en god stund innan han kom springande lycklig insmetad i nåt som såg ut som grått fosterfett men luktade allt utom det.
Rutten val är vad jag tänker på. Jag minns att det svagt, svagt luktade nåt liknande på ett museum vi var när jag var liten.
Vedervärdigt fisk, död, förruttnelse.
Jag tog upp honom i badkaret när vi kom hem.
Andades försiktigt genom munnen medan jag stängde av näsan.
Tvålade omsorgsfullt in honom å duschade ur.
En gång. Två gånger. Tre gånger.
Han stank fortfarande.
Jag gav upp och torkade honom och familjen skrek högt och äcklat när han kom i närheten.
In i duschen igen.
Ny sanering. Denna gången väääääldigt omsorgsfullt med Yes diskmedel.
Han stinker ännu.
JAG stinker trots dusch efteråt.
Allt stinker!

Å maken är hemma igen ja.
Belamrar huset med saker.
Pratar oavbrutet. Kräver mitt öra, min åsikt.
Peppad så klart med politiska och fackliga argument och slagord.
Igår spelade de poker... högljutt... till halv två på natten.
Jag som brukar ha det så lugnt och skönt.
Gottfrid blängde på familjen.
Även han ville sova.

Igår fick jag besök av ett "troll" för första gången på länge.
Ett troll är alltså en läsare som kommenterar anonymt, med ett enda syfte, att vara spydig.
Det var ett ganska försiktigt litet troll. Inte alls särskilt högljutt.
Men väl ett troll.
Jag skulle kunna gissa mellan tre, fyra stycken vem det är.
För jag tror det är någon jag "känner."
Pillutta mej om det inte är så.

Bilden.
Tyckte bara den var cool.
Därför.

Jo, vad tyckte ni om Mello idag då?
Army of lovers var otippat dåliga tyckte jag.
Ulrik Munther som gick direkt till final var väl inte kass... inte alls... men tänk att höra den låten med någon som har lite mer röstresurser.
Tänkte genast på Jay Smith från Idol. Ni vet, killen med den stora rösten som tyvärr föll tillbaka i missbruk istället för att ta tillvara på sin chans.
Han hade ju gjort den fantastiskt!

Hur har er dag varit?

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. *ler* Håller med dig om Mello... Det sög rätt fett faktiskt!!! Men vilken fantastisk bild du har längst upp i inlägget!!! Riktigt bra! Det är ju precis så det är ;)

    Jasså Gotte stinker?! Urk. Verkligen urk.

    Hoppas att din tand inte gör ont längre! Kramar

    SvaraRadera
  2. Dagen var mindre stinkig än din i all fall :-) Annars har jag sprungit och tvättat kattens sår och administrerat Dalacin och ena barnet hade förhudsinflammation och den andre något mysko eksem i hårbotten. Så - blääääk-faktorn var ganska hög ändå.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare