söndag 10 februari 2013

Kapa eller spara

Jag har ett schizofrent förhållande till mitt hår.
Ja fnys på ni... ni har inte gått i mina skor.
Gör det en månad så får ni se :)

Nej, men allvarligt talat, kan vi koncentrera oss på mitt i-landsproblem en stund.
Vi kan inte alltid diskutera Syrien... även om jag har ett par inlägg i skallen om det och hur Sverigedemokraterna har tänkt sej att "på plats hjälpa till eftersom det är mycket bättre för dom."
Mitt hår ja...

Jag klipper av det.
Sparar ut det.
Klipper av det.
Sparar ut det.
Kli... ja, ni kanske förstår poängen. Eller melodin.
Jag kan inte riktigt bestämma mej.

Flera uppriktiga och kunniga frisörer har sagt till mej det jag egentligen ser själv.
Att jag passar bäst i kort hår. Max i kant med käkbenet.
Jag har typiskt skandinaviskt hår, många hårstrån men tunna.
Å jag har en avlång ansiktsform.
Lugg och pageliknande frisyrer gör sej bäst då.
Och jag trivs jätte bra så.
Har tittat på lite bilder och saknar att ha det så där...
Lite kortare, lite mer arbetat.

Men så är det den här längtan efter det långa.
Föreställningen om att det är mer kvinnligt.
Att det är så härligt att slänga med, att lite feminint kasta bak det så det faller på ryggen bakom axlarna eller att sätta upp det i en knut lite slarvigt elegant så där.
Det är så jag skulle vilja vara, vilja se ut.
(Men helt uppenbart inte gör.)

 

 

Så vad säger ni?
Kom igen. Var ärliga nu.

Puss/ Asta

12 kommentarer:

  1. Du är fin i båda, men jag tror på det mer korta. Kanske inte så kort som på bilden, utan en mer mjuk kort frisyr du haft någon bild på. Den bilden där du hade lampskärm på huvudet och i svart skinnjacka. Lite så. :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Raka av det som Sigourney Weaveri ailien. Snyggt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar! Den dag som du sparar ut ditt och vattenkammar det i sid eller mittbena.
      För övrigt trodde jag helst du såg dina kvinnor så ljuva som möjligt. Alt klonade till Anette. :)

      Radera
  3. Jag tycker faktiskt att du passar i lite längd och så där som tanten sa... "har du glömt att klippa ena sidan"? :) Och så lite snelugg som du kan sätta upp med ett fint spänne om du vill. Egentligen är det vilket som... men så tycker jag! Ha det du trivs bäst i, känner dig (subjektivt)finast i!
    Puss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svaren varierar. Blev myyyyycket klokare nu :)

      Radera
  4. Hej Snygging!

    Absolut det korta!
    Så sexigt och snyggt!

    Ha en bra dag
    SAE

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på dej själv SAE... är det nån jag borde veta vem det är (tänker febrilt) eller är du bara en rar medmänniska? Det korta säger du... hmm. Vi får se.

      Radera
  5. Jag tycker du ska ha page med lite längd..../ Magdalena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok... å "lite längd" är hur långt då? Kram

      Radera
  6. Det korta definitivt! Jättesnyggt!
    Jag känner mig faktiskt mer feminin i en kort frisyr för då fixar jag mer med håret och det är liksom en riktig frisyr. Har också skandinaviskt, råttfärgat hår :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, olika bud från er allihop.
      Har du inte kvar ditt långa hår då? Eller är det inte du på bilden?
      Kram

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare