måndag 4 februari 2013

Kallt vatten

 

Här är ett klassiskt exempel på min personlighetsklyvning.
När Mrs Nice och Mrs Evil tjattrar i huvudet samtidigt.
"Jaa, jag gick verkligen upp kl 08 när klockan ringde och sitter här färdigsminkad och klar i god tid till tandläkaren. Grymt trött men inget snoozande här inte.
Hive five."

Och så...
"Men alltså ge dej din looser, de flesta har varit uppe och arbetat ett par timmar nu och här sitter du å känner dej fantastisk lagom till att de ska ta morgonfika."

Tandläkaren om en halvtimma alltså.
Gud, hjälpe mej så jäkla jobbigt.
Försöker tänka att om max 1,5 timma så är jag där ifrån.
Jag ska inte säga att tandläkarbesök är det värsta som finns.
Krig är förmodligen värre. Å skabb. Å Billgrens (M) flirtande med Sd's politik.
Men det är fullt i klass med ha glömt ställa om duschen å tro att vattnet ska komma ur handduschen när det eg kommer... iskallt... rakt i huvudet. Eller magsjuka.
Eller en student som är bessersmittrig och tror sej kunna yrket bättre än vad jag kan i termin 2. Fullt i klass med det.

Nej, hör ni. Nu är fristen redan ute.
Jag måste gå och borsta tänderna det bästa jag kan, som om det vore livet.
Och ändå kommer jag att få sura kommentarer om att jag inte använder tandtråd.
Det har jag på känn...

Puss/ Asta


6 kommentarer:

  1. Hahaha! Älskar din humor när du är lite på spänn. :) Lycka till nu. Det kommer gå bra. Ja, tänk dig bort att om si och sådär lång tid så är det över.
    Kram kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick ju inget bra! Bhaaaaa. Kram

      Radera
  2. Jag var så himla stolt över att jag varken är spruträdd eller tandläkarrädd ända tills jag läste att överdrivet hög smärttröskel är ett tecken på psykopati. aldrig får man vara glad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, då är jag nog hellre tandläkarrädd :)

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare