onsdag 6 februari 2013

I väntan på näthatet

Sitter å väntar på att Uppdrag granskning skall börja.
Det handlar om Näthatet mot kvinnor som säkert ingen har missat.
Jag... precis som övriga blogg-Sverige... skrev om det igår.
Nåt som är härligt, och som måste kännas skönt för de drabbade, är hur många som sluter upp å reagerar mot det här.

Jag har sett på klippen där kända journalister och skribenter läser upp sina hot igen och jag slås av flera saker men framför allt ett.
Något de här hatande männen/pojkarna har gemensamt förutom deras litenhet och knappa intellekt är att de alla är rasister.
De HATAR för att dessa kvinnor tar ställning för medkänsla, rättvisa och alla människors lika värde.
I deras ögon är de kvinnliga journalisterna både förrädare mot svenskheten och blåsta/ förljugna som inte ser och erkänner faran med det mångkulturella.
Som inte fattar hur kriminella, aggressiva och kvinnofientliga muslimerna är.
Så... ironiskt.

I ena andetaget förfasar sej dessa Sverigedemokrater med lakejer kring hur otrygga de svenska gatorna blivit. Beskriver kriminalitet som importerat i allmänhet och våldtäkter å kvinnomord i synnerhet.
I nästa andetag skriver de då till dessa svenskfientliga luder till journalister med hot om att köra upp allsköns saker i deras könsorgan, att "knulla sönder dem", att lemlästa dem.
Ehhhh...
Ja, logik har väl aldrig varit flashbackarnas grej.
De stod inte längst fram i kön när Gud delade ut hjärnor precis.

Jag hoppas att Uppdrag gransknings redaktionen gör ett riktigt bra program ikväll.

Puss/ Asta

8 kommentarer:

  1. Ja, smart är inte det första jag tänker när jag hör och läser deras resonemang. Jag ska också titta..med ont i magen:(

    Kram Nina

    SvaraRadera
  2. I väntan på Astas nästa blogginlägg... så kan vi summera min dag;-) tänkte maila hn och varbergs posten några av dina politiska blogginlägg och föreslå(kräva) att de skall få dig att skriva för dom... kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du är väl för söt men jag trivs nog bäst här hjärtat. På min blogg, i all anspråkslöshet. Men tanken var fin. Kram

      Radera
  3. Borde inte Hm polisanmäla de hoten som de tagit bort? är inte det deras ansvar? Där finns ju hot som Julia och natassja inte sett...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker HM reagerade enormt lamt över lag. Inte precis första gången...

      Radera
  4. Jag skulle så gärna vilja se programmet men UG funkar inte utanför Norden på play... :-( så recensera gärna efteråt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Har gjort det. Lite grann åtminstone. Kramen på dej.

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare