söndag 17 februari 2013

Har han vant sej?

 

Pratade med mamma förut.
Hon: Hur är det med Gottfrid nu då?
Jag: Jodå, han mår bra.
Hon: Har han vant sej nu? Jag: Vant sej vid vadå?
Hon: Ja, vid att ha bytt hem, vid dej å så. 


Ehh. Ja hon är lite lustig mamma.
Jo, jag tror nog han har vant sej efter snart 7 månader här.
Vant sej vid mej oxå faktiskt.
Jag tror inte han någonsin reflekterar över att haft ett annat hem eller en annan mamma.

Han är underbar!
Jag vet inte... jag kanske nämnt det förr?
Nå väl, det är han hur som helst.
Så sjukt go och gosig och mammig.
Vi skedsov middag två timmar förut och det var underbart.

Han är en så trygg liten valp.
Nyfiken på det mesta, vågar allt mer på egen hand, men när det blir läskigt får jag följa med.
I dag sprang han IN till hästarna. Jag som inte känner till varken DE hästarna eller hästar som djur blev lite smånervös.
Hästfolk där ute... brukar hästar vara pålitliga mot hundar de inte känner?
Det blev Gottfrid oxå när de närmade sej... och sprang ut igen.
Men sen stod han på andra sidan staketet och sträckte fram nosen mot dem å så luktade de igenom varandra.
Jag fick duscha huvudet på honom sen för jag är ju så allergisk mot häst.

Märta skällde på allt som skrämde henne.
Gottfrid tror det mesta om gott. Han är nyfiken.
Han leker, tar för sej men backar å visar undergivenhet om äldre hundar är burdusa.
Ja jag vet... han är bara valp än så länge och det kan mycket väl komma tider när han spänner musklerna men än så länge.
Än så länge går allt så himla BRA med honom!

Min gudasände.

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. ...känner du de som äger hästarna...jag går galen om det kommer in okända hundar till mina...man vet aldrig hur det går.

    Nä. Alltså släpp aldrig in honom i en hästhage. Somliga hästar har tålamod men de flesta inte. Eller så kan de börja busa och av misstag kan han få en spark i huvet.

    Vi har haft våra hundar gåendes ihop med en ponny i trädgården, men då var båda hundarna vana vid häst o ponnyn stabil flockledare. Den minsta vovven vi har drar på rätt mkt jaktinstinkt, så hon har jagat hästarna en gång i hagen. INTE BRA. Men nu går det bra att rida ut med henne iallafall....men nära en hage tror jag hon förblir hopplös...så koppel på. Annars kan hon driva ut hästarna genom stängslet eller få en spark. Ja det där är jag rädd för vad gäller henne.

    Överlag gäller nog ändå...aldrig några lösa hundar i en hästhage...
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag känner inte hästägarna. Tänkte inte ens på dom. Usch å fy på mej så dumt. Ska hålla honom kopplad där nästa gång. Tack för ditt svar. Kram

      Radera
  2. Inte lätt att tänka på om man inte själv har häst...kram!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare