måndag 18 februari 2013

Asta testar; Babyfoot

Jag får väl börja med att varna känsliga läsare med äckelkänslor för fötter för här kommer ni att få se saker som inte är vackra.
Men älskade vänner, allt i livet är inte det!

För ett tag sedan testade jag Ä N T L I G E N Babyfoot.
Köpt på GeKås men finns i annat fabrikat på Apoteket där det kostar drygt 200 spänn.

Sägs de sammetslena små fossingar.
Well... vi testar.
Häng på...




Så här ser paketet ut som jag köpte. På Apoteket heter det Footner eller nåt sånt.



Så här såg min fossing ut innan.
Jag vet inte riktigt om ni till fullo kan SE eländet. Men det är ordentligt med tjock grov sprucken hud på framför allt hälarna.
Jag har NOLL fotsvett (om jag så går i gummistövlar hela dagen, vet inte om det har med saken att göra.



Jag tog ett snabbt vanligt fotbad på 5-10 minuter innan jag satte på specialplastpåsarna med nån geléaktig gegga inuti.
Där efter drog jag på ett par av makens tubsockar för att hålla dem bättre på plats.
Dessa små raringarna satt jag med under utsatt tid... 2 timmar.
Det sved lite i småsår jag hade första kvarten.
Gammal hud skall sedan börja trilla av efter 4-5 dagar eller nåt sånt och fortsätta med det upptill 14 dagar.



Tja, så här såg det då ut efter 4-5 dagar.
Jag blev eld å lågor för jag äääälskar att pilla på sånt här.
(Ja jag vet, det är en mörk och märklig böjelse jag har.)
Tyvärr släppte inte huden ifrån sej särskilt många sådana här stora sjok.
Det var mer som när man flår ni vet, eller när solbränna ramlar av.
Hud som blev lös efter dusch och bad och gick av torka bort.
Små fjäll i taget som släppte... även på och mellan tårna och en bit upp på fotryggen.
Mina hårda hälsar rådde den inte riktigt på tyvärr så där tog jag fram mitt vanliga trick... hyveln.



 

Å så  här blev då slutresultatet!
Klart klart bättre. Absolut!
Men ändå inte så där enastående fantastiskt som jag förväntat mej... eller som motiverar priset.
Några bebismjuka fötter fick jag inte.

Nu har jag fått en ny paket av Anders & Marie och den ska jag använda lite närmare vårkanten tror jag.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Provade ju jag också och hade kunnat om jag tagit bild visat ngt värre. Trodde först inte det funkade. Så duschade jag länge och varmt efter kanske fem dagar. Då lossnade allt, va tvungen att hjälpa till lite. El jag har samma böjelse som dig så... Mina fötter blev riktigt fina. Krsm

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare