måndag 21 januari 2013

Tyckte ni det var intressant?

 

Kl 06:35 rotade min make igenom frysen.
Valde omsorgsfullt ut vilken lunchlåda han skulle ha.
Ända tills frysen fick nog och började pipa.
Alla våra vitvaror piper å är rätt kinkiga.
Sen rotade han i kylen efter sina frukostmackor.

När detta var avklarat irrade han runt på nedervåningen och svor tyst (läs: alldeles för högt) över allt och ingenting.
Givetvis med lyset tänt.

Då jag äntligen trodde att lugnet lägrat sej och han stängt (läs: smällt) igen dörren kom han in en minut senare och klagade nu märkbart högt.
Helvetes jävla skit helvete...
Bilen startade inte.
Han började kasta ur sej frågor, de flesta av retorisk art.
Varför i helvete startar inte bilen?
Är det du som låtit fläkten vara på?
Var fan är startkablarna?
Vet du det?
Va?
Va?
Va?
Varför i helvete har jag inga handskar?
Varför i helvete har jag bara vänsterhandskar?
Varför i helvete är det så jävla kallt?
Nu kommer jag för sent till jobbet!!! 


Sen ut igen.
Startade bilen.
Kom in. Slängde tillbaka min bilnyckel.
Ylade: "HEJ DÅ!" och försvann.

Tyckte ni det var intressant?
Nej, INTE jag heller.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Åhhh A... förlåt att jag fnissar.. Inte alls meningen. Men du har HELT rätt: HELT J*A ointressant information karln kommer med!!!!!!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare