torsdag 17 januari 2013

Så gick denna dagen oxå.

 

Så gick den här dagen också. En vecka sedan den stora katastrofen.
Maken tyckte att det var makabert att jag mindes det precis på klockslaget men det var ju bara för att vi precis skulle åka på valpkursen då oxå.

Jag har spenderat dagen med min gudasända prins.
Vi gick en lång runda i kylan.
Därefter åkte Mini och jag luspanka in till stan å gick i affärer.
Bara för att träna Gotte i att vara ensam.
Jag tror det gick bra... han var lugn å tyst när vi kom hem.
För mej i stan gick det väl mindre bara, provade ett par jeans med hög midja (vill aldrig ha nåt annat nu när jag vant mej vid det) men såg bara fet ut.
Gigantiska lår.
Jag har en riktig päronkropp. Tunn upptill och väldigt bred över rumpa och lår.
Nu vet ni det, alla läsare som inte känner mej IRL.

När vi kom hem så gjorde jag korv stroganoff.
God riktig mat för liten peng. Bra när man är fattig.
(Ni som undrar varför Asta inte tycker något om gårdagens Uppdrag granskning... det kommer.)

Å så var det valpkursen.
Som vi kom iväg på denna veckan.
Näst sista gången idag.
Vi tränade "stå" och "stanna kvar" och "hälsa fint" och "hälsa inte alls."
Gottfrid var så duktig.
Som vanligt. Jag är sprickfärdigt stolt över min prins.
Det är verkligen veckans höjdpunkt valpkursen och vi kommer att sakna den.
Men vi ska absolut gå fler kurser för Jessica.
Både jag å Gottfrid är väldigt betuttad i henne å jag rekommenderar varmt Byrackabyrån för alla er hundägare som bor i Falkenberg/ Varberg.

Nu... kaffe å lite häng här.

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Oj, har lilleman börjat tungkyssas redan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. O ja, sedan länge. Men bara mamma. Bara sin mamma.

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare