söndag 27 januari 2013

Missing people å sånt

Det är en sådan där riktig skitdag.
En "tråksöndag" när det är som allra värst.
Jag är så less på att skriva denna typ av inlägg.

Jag har haft ont i huvudet precis hela dagen.
Jag vaknade redan i natt kring klockan fyra med skallebank och hjärtrusning och sedan har det fortsatt.

Jag vankar av och an.
Har varit ute på en kortrunda med Gottfrid och det var så kallt att jag höll på att frysa ihjäl. Nollgradigt, snö som piskas av en isande vind.
Inte ens Gottemannen tyckte det var roligt.

Å sen har jag suttit här mestadels och "känt."
Fastnat i grubblerier...
"Hur-mår-jag-egentligen-behöver-jag-jobba-eller-vara-sjukskriven-vad-är-felet-på-mej-varför-kommer-jag-aldrig-vidare-varför-är-jag-så-tom-och-grubblande-hela-fucking-jävla-tiden"

Jag är orolig inför läkarbesöket imorgon.
Varför och vad jag är rädd för vet jag inte riktigt, bara att det drar igång alla flyktkänslor som jag har.
Som om jag kan förstå människor som plötsligt bara tömmer familjens konton och försvinner.
Men vart skulle jag försvinna för de pengarna?
5 dagar på sjaskigt hotell i Örebro typ.
Det känns inte lönt några löpsedlar och notiser från Missing People.

Medelålders kvinna i turkos sparkdräkt försvann från sitt hem.
Detta uppdagades när hon inte kom till sitt arbete på måndagseftermiddagen och maken slog larm när hon sedan inte kom hem under natten.
Kvinnan besväras av köksbordsångest och värdesätter djur högre än människor.
Hon är lätt överviktig, hade vid försvinnandet skitigt hår och har ett mastiffansikte tatuerat på ryggen.
Hon lär inte ha kommit så långt då hon vägrar att åka färja och i princip bara vågar köra bil till grannstaden.
Hon misstror alla män som hon inte känner och hon har förmodligen lågklackade skor då hennes hund ätit upp varenda jävla sko med tillstymmelse till klack.
Vänligen hör av er till Maken (som inte vet om han skall vara orolig eller ytterst tacksam.)


Nej... det får va.
Men skit mår jag. Å grubblar gör jag på allt ifrån mitt yrke till mitt äktenskap till mina fobier till... ja, till vad jag borde laga till middag.
Dignos: Förtidig 50 årskris?

Puss/ Asta

8 kommentarer:

  1. Vi har inga sunkiga hotell i Örebro;)
    Men du kan gärna få rymma hem till mig om du vill.Fast då får du ta med dig Gotte.
    Tror inte alls du har en för tidig 50 års kris. Snarare för mycket jobbigt i ryggsäcken. Tror du skulle behöva en lååång Greklandsemester:)Miljöombyte och så du får ladda batterierna.
    Tant är slutkörd! <3
    Puss/C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle gärna rymma hem till dej. Eller du till mej. Vi får helt enkelt se till att det händer till senast sommaren. Puss

      Radera
  2. Underbart du skriver, även om det är mycket allvar bakom det skämtsamma. Det ordnar sig i morgon och du får luta dig mot att din läkare kommer "se dig" och bestämma något som känns bra. Det tror jag det kommer bli. Å håller med din vän C här också, att du har alldeles för tung ryggsäck just nu. Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,,, det ordnade sej. Det var en jobbig dag men nu ser jag framåt.
      Å du har fått bli varm om stjärten du... inte det sämsta det heller :) Kram

      Radera
  3. kommer att tänka på en låt när jag läser det här... spelades mkt på p4 halland för några år sedan om en kvinna som bara lämnade allt, man och barn och tog hand om föräldralösa barn i brasilien... Fasen kommer ej på vad den heter...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte en ANING om vad du menar för låt :)

      Radera
  4. Du har en så härlig blogg. Ville bara skicka över lite pepp

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare