tisdag 29 januari 2013

Lovande

 

Härlig dag så här långt.
En vän sa till mej att jag redan ser mer avslappnad ut.
Tja, det är kanske tillfälligheter, men jag känner mej lättare till mods i vetskapen om att jag får vila och samtidigt ta tag i mina problem.

Jag klev upp redan klockan 07 idag trots att klockan var ställd två timmar senare.
Drack kaffe medan Mini åt frukost, fyllde diskmaskinen och satte på en maskin tvätt, släppte ut Gottfrid och gav honom frukost.
Sen... sen gjorde jag misstaget att lägga mej med en god bok.
"Sarahs nyckel" som jag fick av söta Ergo där kring jul.
Den börjar mycket lovande men efter några kapitel gled ögonlocken igen och jag vaknade av ett ryck när en vän ringde å frågade om vi skulle gå ut med hundarna.
Då var klockan 12.
Hmmm.

Efter en stärkande å mycket blöt promenad lämnade jag in Gottfrid för ensamhetsträning och for till stan några ärenden.
Hämtade ut medicin... för tusen kronor!!!! Var i bokaffären och köpte boken "Öster om Heden" som vi skall läsa i Bloggdalas bokcirkel... och så slant jag in i skoaffären oxå mer eller mindre mot min vilja.
Gottfrid har vid det här laget käkat upp alla vår och sommarskor jag äger.
Vi snackar 6-7par.
Så jag var inte bara värd de här, jag behövde dem oxå!
Men vi säger ingenting  till maken va?
Sssshhh, det kan vara vår hemlis.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Fina skor! :) Gott att det varit en bra dag för dig. Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Lovar att ingenting säga!! *Ler* Vi måste ses snart!!!! Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare