måndag 21 januari 2013

Kikärtsbullar

Ibland är min make som en treåring.

Igår tex...

Han: Vet du vad falafel är?
Jag: Ja, det vet jag.
Han: Vad är det då?
Jag: Det är kikärtsbullar.
Han: Nej, men sluta. Säg vad det är.
Jag: Det ÄR kikärtsbullar.
Han: Nej, men det är nåt med bröd.
Suck...
Jag: Man kan äta det i bröd eller i rulle eller med pommes. Som kebab.
Han: Av kött?
Jag: NEJ!!! AV KIKÄRTBULLAR
Han: Vad är det?
Jag: KIKÄRTSBULLAR!!!!!
Han: Ja ja, skrik inte... men vad är dom gjorda av då?

Jag: Ehhh. Kikärtor. Som rullas till bollar.
Han:
Ärtor kan man väl inte rulla till bollar?
Jag: MEN DE TILLAGAS VÄL
Han: Hur då? Å skrik inte.
Jag: Suck...
Han: Visa mej en bild.

så...

3 kommentarer:

  1. Hahaha, ibland är det onödigt trögt!

    SvaraRadera
  2. Bahahahaha - jösses... Ibland undrar man.. Om en massa saker..

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Så olika vår kunskap kan vara
    Du ska se att det går bra att jobba!!
    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare