tisdag 15 januari 2013

Duktig idiot

 

Jag måste säga att jag är en lydig patient.
Eller en "duktig idiot."
Hur som helst gör jag som jag blir tillsagd.

Jag ställde klockan på nio.
Duschade. Satte på mej smink.
Ni ser det på bilden va om ni tittar noga.
Visst ser jag halvfräsch ut?
Ja, men J Ä M F Ö R E L S E V I S  så gör jag väl det.

Åt två mackor. Med pepparsalami.
Jag äääälskar korv i alla former, särskilt kryddstarka.
Drack kaffe.
Tog på mej en jäkla massa kläder å gick ut i denna vintervärld med min hund.
Det är vackert med all snö.
I den mörka himlen sprack solen igenom och i lurarna sjung Coldplay "Fix you" för mej och plötsligt kände jag mej nästan glad. Nästan lite hoppfull.
Och Gottfrid... så glad å lydig å snäll.
Vilken glädje han är den pojken.
Vilken skatt.

Känslan av att ha varit på bottnen och att simma uppåt igen.
Mot ljuset. Mot livet.
Känslan som jag saknat sista tiden... tillförsikt.
Att lita på att det onda kommer att göra mindre ont, att livet kommer att bli snällt igen, att jag bärs fram och inte är ensam.
Visst, visst... det kommer sämre stunder igen, det är jag övertygad om, men här och nu så finns det ett hopp.

Puss/ Asta

8 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska bilder! Både på dig, himlen och havet! Puss!

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du kom fram till att doktorns stil passade dig. Blev lite paff när jag läste. Fast inser att jag nog med vissa kan vara lite lika dan själv om jag tror att det är det de behöver.
    Nå ja

    SvaraRadera
  3. Precis så är det. Och jag är glad att se dig vid havet.
    Det finns bara en säker sak i livet; det går vidare på ett eller annat vis.
    Att gå vidare betyder inte att glömma någon, utan att leva med minnena.Det går.

    kram kram

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder och jag är glad att du har förtröstan! Det är som Jessica säger, det går att leva vidare och du kommer göra det. Kramar!

    SvaraRadera
  5. Skönt med andningshål och lite lugn....fina bilder och det är väl för väl att du har Gottepojken. kram på dig

    SvaraRadera
  6. Självklart kommer det bli svårt igen, men efter varje gång du rasar blir du starkare och det blir lättare att tänka på Märta med glädje istället för denna outhärdliga sorg! Vad fin han är Gotte som tar hand om sin mamma!
    Kram till er båda!

    SvaraRadera
  7. Du är duktig. Och du är A!! Och härligt att du hittade ner till havet. <3

    SvaraRadera
  8. Gottfrid är gudasänd just nu. Att gå på hundpromenad när man är deprimerad är världens bästa medicin! Skönt att du känner dig nöjd med läkaren!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare