tisdag 1 januari 2013

Börjar med en fadäs.

Foto

Jag började året med en fadäs.
Fast egentligen hör det till förra året.
I förrgår skev jag i min almanacka som skall komma att innehålla 52 mål, ett för varje vecka, "inte äta godis eller dricka nån alkohol" som mål för vecka 1.

Men redan idag ändrade jag målet.
Läxade upp mej själv.
Jag ska inte börja det nya... 2013... med en massa pekpinnar och förbud.
Med negativa mål.
Så vecka nr 1 mål är nu istället "att glädjas."
Att försöka se positivt på det jag faktiskt har. Att njuta. Att leva. Att tänka snälla tankar om mina nära.
Detta ska inte bli året när jag skäller ner mej själv för allt jag inte klarar av.
För enstaka kilon hit å dit, för konflikter jag inte rår över osv.
Detta året ska jag försöka vara lite SNÄLL.
Mot andra men oxå mot mej själv.
(Ja men man kan väl få tro första dagen på året åtminstone.)

Ett nytt år är egentligen bara möjligheten till en omstart.
Vi kan välja att starta om hur många gånger som helst.
Varje gång vi köper en ny almanacka. Varje måndag. Eller torsdag.
Men nyår är lixom större och vi gör det ihop med andra.
Detta ska bli ett bättre år. För att jag helt enkelt bestämt så.

Ikväll jobbar jag igen. Med kära systera Mi.
Imorse kom Mini hem efter en långhelg hos pojkvännen.
I förmiddags fick jag veta att Dotter nr II har förlovat sej.
Stort grattis till er!
Å jag är inte ett dugg bakis. Bara en sån sak.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. kloka ord, är så man borde tänka men ändå är det så mkt svårare...
    lycka till med rätt tänk detta året =)

    SvaraRadera
  2. Bravo!!! Väl tänkt att ha POSITIVA mål. För de är viktigast. Och sätter liksom tonen för resten av året. Så din 'fadäs' var verkligen av den mindre arten...

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare