onsdag 26 december 2012

Tack

Tack snälla ni för all respons. Jag blir alldeles varm å rörd av alla era kommentarer.
Av att människor inte bara vill läsa mina enkla rader utan följer dem över tid.
Och som tror på mej. På min förmåga.
Jag vet inte varför jag inte gör det själv... eller jo det gör jag väl om jag amatörpsykologiserar en smula men...
Ni stärker mej ska ni veta!

Idag är en riktig shit day.
En sån där när man grinar i bilen på jobbparkeringen å blir sittande.
En sån där dag när kollegorna oroligt lägger huvudena på sne och säger "Hur mår du egentligen? Du verkar så... så ledsen."
En sån där dag när det bara är Winnerbäck som gäller i lurarna
"I rispan från min vrede,
ska jag sätta jord och så,
i skuggan av din stolthet
ska jag resa mig och gå."
En sån dag.

Det är en sån dag...
Som jag ska gå å lägga mej. Som jag ska upp fem på morgonen.
Om jag inte dött då. Avtötthet. Eller brutet hjärta. Eller en allt för stor pepparkaka i halsen.

Puss/ Asta


6 kommentarer:

  1. Hoppas du får en god natt med välbehövlig vila, kram Yvonne

    SvaraRadera
  2. Hoppas sömnen var stärkande och energirik! Godare fortsättning än idag önskar jag dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här eftermiddagsluren var det iaf. Kram

      Radera
  3. Du är bättre än du vet
    mycket större än du vet
    men det klär dig att du tvivlar på din duglighet
    det gör man där vi kommer från
    och jag förstår dig bättre
    vill du nåt så vet du var jag finns.....

    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. från kylan
      in i värmen
      och du kan säga vad du vill till mig
      nu hör jag dig igen

      och ibland så var du ensam ...

      jag kom att tänka på det nu
      kanske för att det är så tyst
      Kram tillbaka

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare