tisdag 25 december 2012

Så blev det julafton här med

 

Skit i den trötta kvinnan.
Spana in tröjan. Är den inte coolast i stan?! Kommer den att bli mitt favoritplagg ever?
Tja, sover Dolly Parton på rygg? Bajsar vargarna i skogen? Är Jimmie Åkesson rasist?

Vi har firat julafton idag. Lite opretentiöst så där. Jag hann bli trött i allafall.
Samtliga fyra ungar hemma med sina respektive... ja, sonen har ju ingen då men han fick komma med på undantag ändå. Å så mormor.

De kom vid två.
Vi käkade julbord. Jansson. Ägg, sill, köttbullar, prinskorvar, skinka, ostar.
Laxen glömde vi att ta fram kom jag på nu.
Man blir alltid så himla mätt av julmat tycker jag.
Så där plufsigt, hopplöst stenmätt.
Äldsta dottern gjorde årets jansson med bravur och skinkan fick vara ogrillierad.
Vad göra utan ugn lixom?
Det gick jätte bra ändå.

Sen öppnade vi julklappar.
Jag fick bortsett från denna urtjusiga tröja en klänning och en tunika från Indiska.
Tyckte mkt om dem båda. Vi fick en eltandborste som jag länge velat ha men var för snål för att köpa.
Böcker... ja, men det var nog det.
Jag var jätte nöjd.

Ungarna blev varierat nöjda.
En kaffemaskin till äldsta dottern å hennes make verkade gå hem.
Mini gillade inte klapparna jag köpt.
Allra nöjdast var nog ena svärsonen som fick en morgonrock.
Han satt med dem på å de var verkligen tjusiga tillsammans han å rocken.


Nu har gästerna gått å jag längtar efter "Så mycket bättre-återträffen."
Har ni det bra?
Nu ska jag besvara lite kommentarer i till mina tidigare inlägg.


Puss/ Asta


1 kommentar:

  1. Hur fin tröja som helst!!!!! VERY CLASSY så att säga!!! *ler* Men jag gillade även presenten från Lillebror som du fick på jobbet.. ;)

    Jag fick ett par stövlar av mina två pojkar veckan innan jul då mina gamla gått sönder. Världens finaste! Så jag är också nöjd.

    Kramar <3

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare