fredag 7 december 2012

Mysigt filmmys, stolt skolkillemamma och bilstrul. Igen!

 http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/14698895/700/normal/a2602c52d4325/Efron_1.jpg

Såg en söt film med Mini nu ikväll.
The lucky one där Zack Efron spelar marinsoldaten Logan Hood.
Filmen var "så där"... rätt förutsägbar. Söta Beth och hennes son (och mormor) blir alla kära i denna tvålfagre goding som har alla kvaliteter. Han är händig, godhjärtad, modig, stark, barn å hundkär.
Men det var lite lagom underhållning en sen torsdag kväll med två snarkande å fisande hundar bredvid sej medan kylan viner utanför.
Å han ÄR ju hemskt söt pojken!

I övrigt har det varit en kall dag här i söder.
Vi var ute och gick utmed havet tidigare idag, Mini, jag å hundarna.
Efteråt träffade jag äntligen Cissi en sväng och sen var det valpkursdags igen.
Åhhh så roligt det är att gå med en valp som faktiskt uppför sej och som går att samarbeta med.
Kursupplägget är så himla bra, inspirerande och precis vad en valp behöver.
Med nätt ångest i magen minns jag min och Märtas valpkurs.
Hon som betedde sej som om hon ville käka upp alla de andra kursdeltagarna (både två och fyrbenta) och alla dessa meningslösa övningar. Att släpa en valp som gör utfall HELA tiden i zickzack mellan de andra osv.
Det gav oss ingenting.
Jo blåsor i händerna, uppgivenhet och Märta en känsla av att allt går att lösa med aggressivitet.
Jag har självklart något mycket mer stadigt och lätthanterligt i kopplet nu... en valp som faktiskt känner trygghet å nyfikenhet till tillvaron.
Men det är oxå skillnad på kompetens och kursupplägg.
På hundtänk helt enkelt.
Fantastiskt kul!


Men hör ni, tror ni inte att bilfan... enligt lagen om all jävlighet...  vägrade att starta denna gången med.
Precis som förra torsdagen alltså.
Å då var det ändå Toyotan idag (Volvon sist.)
Jag fick mej en lektion av maken sedan i "ellära med kalla bilar"... att inte ha på lyse å fläkt, att vrida om nyckeln försiktigt.
Tramsar verkligen alla med sina bilar så i kyla?!
Jaja, det blir spännande nästa gång... tredje gången gillt då.


Nej, nu ska jag försöka mej på att sova.
Det kommer bli en låååååång helg.
Julfest imorgon, jag ska sova borta )och har redan lite ångest över att inte få träffa mina vovvar på ett å ett halvt dygn... förmodligen värre än de flesta småbarnsmammor har. Hoppas vi överlever denna separation? Kanske är det till och med bra för mej?!?! ) för att sedan jobba lörd kväll.


Sov sött. Skit i att ha händerna på täcket!


Puss/ Asta


3 kommentarer:

  1. Det är bara nyttigt att du får öva på att vara utan hundarna. Hur ska vi annars kunna resa finlandsfärjan? Hoppas du får roligt. Tänkte lite på mig som måste jobba ikväll.

    SvaraRadera
  2. Nej, jag gör inte så med min bil jag vrider om nyckel och kräver att den skall starta. Märkligt nog startar den faktiskt varje gång. Även om jag nog egentligen vet att inte starta med fullt fläktpådrag osv.
    Då jag är ledig lovar jag att händerna skall slippa ligga på täcket ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, så jag har trixat med bilar! Utom med min gamla vw variant -72, den startade alltid, även när den stod ute, inte var körd på en månad och det varit kallare än -20 hela tiden, den var otrolig! Kanske därför jag inte pallar att göra mig av med den utan låter den stå, utan batteri och bromsar, i en lada hos mina föräldrar sen snart 20 år tillbaka...

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare