lördag 15 december 2012

Hur ligger jag till i julplaneringen?

 

♥ Knäck - Skall tillagas den 21:e ihop med Cissi enligt stark tradition
♥ Julbak- Skiter jag högaktningsfullt i
♥ Julgran- Får vi tyvärr strunta i i år.
♥ Julklappar- Inhandlat till 2 stycken (har aldrig varit så sent ute)
♥ Köttbullar- Tillagas den 22:e. Sista lediga dagen innan jul.
♥ Julstädat- För länge sen, av det syns inte ett spår.
♥ Putsat fönster- Check men så fina är de inte längre.
♥ Jansson- Den får jag göra efter jobbet den 23:e
♥ Stora julhandlingen- Får ske efter löning
♥ Klänningen- Det blir nån gammal trasa i år.
♥ Apelsiner med nejlika i- Ej klart el påbörjat.
♥ Glöggen- Har jag inte satt i år. Men druckit en del ändå. Å en eller annan flaska till blir det.
♥ Pepparkakor- Köps.
Julkort- Har inte haft råd i år.

Jag sitter med andra ord i skiten.
Det mesta måste hinnas med efter lön, på mina lediga dagar den 21:e och 22:e december.
Sedan jobbas det hela julen minus juldagen.

Kom igen, kom igen. Ingen stress. Kom igen, kom igen.

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Min jul lista ser ungefär ut som din, men det får vara därvid. Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Min är likadan men jag är lika glad för det. skiter i om inte allt blir bra. jag har släppt på alla måsten.

    SvaraRadera
  3. Visst ser det mysigt ut med de fina skimrande julfiranden som är i tidningar och tv. Lyckliga familjer med glada väluppfostrade barn, snyggt pyntande och välstädade hem. MEN hur många har det så på riktigt?
    Jag har taggat ner på alla gör-det-själv-projekt runt jul och stressen har blivigt mycket behagligare. Barnen (ink mannen) bryr sig inte ett dugg om köttbullarna är egenhändigt rullade eller fabriks gjorda.
    Det får bli som det blir... Jul blir det i vilket fall den 24. Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare