lördag 1 december 2012

Hej på er

 

Kolla in henne... mitt hjärta ♥

Jag har precis skrivit bokrecensionen till "Igelkottens elegans", tyckte det var lika bra när jag precis läst ut den å inspirationen var på topp för det. Ni får dock vänta lite med att läsa det inlägget, visst var det nästa söndag som vi skulle vara klara?!
Färdig i tid med andra ord. I fas... gott å väl. Inte särskilt likt mej, men så har jag haft semester oxå i nästan en vecka.

Semester en vecka ja.
Det har varit en väldigt bra vecka, där det med mina mått, har hänt mycket och det känns som om jag varit hemma längre än vad jag faktiskt har. Å det är ju en skön semesterkänsla.
Jag har haft sovmornar, läst böcker, träffat fina kollegor. Jag har haft lunchdejt med min favoritbloggerska, haft hemma äldsta dottern, lunchat med sonen. Ingen av barnen hade jag väntat mej att få träffa.
Jag har fått reda på en fantastisk hemlighet. Jag har putsat fönster. Städat. Julpyntat.
Gått på valpkurs. Gosat med mina vovvar.
Det jag tänkt... men inte gjort är brevskrivning (åhhh jag kan verkligen vara den sämsta brevvännen som finns), gullat med min make, miljötränat Gotte mer å träffat lite fler vänner.
Men va fan, en vecka är trots allt bara en vecka.
Å jag börjar inte jobba för än på onsdag.

Nu har jag, precis som 95% av övriga befolkningen förmodligen, sett på "Så mycket bättre."
Bra som vanligt. Gillade Miss Li och Darins versioner bäst av Maja Ivarssons låtar.
Sylvia känns mest pinsam faktiskt. Det är nog bara Magnus Uggla som är förtjust :)
Å visst verkar det finnas en viss... hmmm, attraktion... mellan Maja å Darin?
De är söta båda två... på väldigt olika sätt, och jag kan nästan inte tänka mej ett mer omaka par.
Hon... sexig, mer vild än tam, en riktig rockstjärna som sett å varit med om för mycket.
En vildhjärna.
Han... välkammad, välstruken å en riktig svärmorsdröm. En mammas gosse.
Begåvad men beskyddad. Å attans så söt förstås. Som en marängbakelse. Så man får hål i tänderna av att se på honom.

Hur har ni det?

Puss/ Asta

En bild från det avsnitt där Darin är huvudperson i "Så mycket bättre", som sänds nästa vecka. I det avsnittet säger Maja Ivarsson, i alla fall enligt trailern: "Jag skulle verkligen kunna tänka mig att hångla upp Darin. Inga problem. " Foto: TV4

1 kommentar:

  1. Hej på dej du *ler* En produktiv vecka... Och gosat med J kan ju kvetta... Ibland i alla fall.. ;)

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare