tisdag 18 december 2012

Förhoppningar inför 2013...

Snart är detta år, 2012, till ända och jag har börjat blicka framåt...
Jag har rätt många år nu tänkt att "nästa år blir ett bättre år" och gör så även i år.
Tänkte att jag skulle summera mina förhoppningar inför 2013... och nu är det just förhoppningar och inte iskall realism.

Störst och bäst med 2013 kommer juni att bli!
Då blir jag ÄNTLIGEN mormor. Jojo... många av er har nog gissat det, en hel del har jag skvallrat för i förtroende, men nu har "lilla mamman" gått public med det på sin blogg så då får väl jag oxå det i rättvisans namn.
Jag är så lycklig över detta lilla pyre. I skrivandets stund 100g tung och 14 cm lång.
Jag är så lycklig för min dotter och svärson som har kämpat på länge nu med att få till detta mirakel och jag är så lycklig för min skull.
Jag har längtat!!!


Under 2013 ska jag ha som målsättning att få ordning på saker å ting.
Ekonomin tex.
Maken och jag har redan gått igenom den och kollat igenom saker som vi faktiskt inte behöver och som kostar för mycket.
Mat, el och vatten går inte att göra så mycket åt men en hel del kan man faktiskt strama in på utan att det gör så mycket. Prenumerationer på tidningar vi knappt läser, tvkanaler vi knappt ser på, klänningar jag inte behöver, onlinespel maken ändå inte vinner på osv.



Det är min ambition att se över även mitt äktenskap.
Jag vill ha det kvar, men inte i den form det är nu.
Den enda man kan förändra är sej själv och det är dags för mej att sluta upp med att sova på madrass i köket.
Allt går inte att rädda, men har man en gång lovat varandra så har man en skyldighet att verkligen försöka tycker jag. Å jag försöker faktiskt inte alltid...
Min make å jag är egentligen väldigt lika på många sätt.
Vi har samma värderingar, vi har samma temperament, många liknande egenskaper.
Det som skiljer sej, och som har yttrats väldigt tydligt i år, är våra drömmar och ambitioner.
Hur vi vill leva, vart vi är på väg.
Vi måste försöka synka ihop det bättre.

Jag har hittat ett hus! Som jag bara sett på bild men blev blixtkär i.
Som rymmer alla mina förhoppningar om hundliv och annat.
I extrabyggnaden där skulle jag kunna ha hundboxar. Tomten är enorm, med bullerplank mot grannen skulle jag kunna ha hundgårdar på andra sidan tomten. Å mannen skulle kunna få en åkgräsklippare.
Maken lät faktiskt inte helt oäven när jag berättade på telefon.
Det bästa är att det inte är särskilt dyrt, det är renoverat och vi skulle förmodligen kunna sälja detta för mer och få en rejäl kontantinsats. 
Det enda jag skulle sakna är den absoluta närheten till havet men jaja... nåt får man försaka.



Ännu en inställningsgrej...
Jag ska sluta upp med att gnälla så om jobbet. Jag HAR ett jobb, jag har världens bästa kollegor och jag är dessutom grymt stolt över mitt yrke.
Inställning betyder mycket och just nu sänker vi varandra genom att sucka å pusta så mycket.
Jag ska sluta upp med det!
Åtminstone gnället jag kör på ren rutin.



Ja å självklart kommer det att bli en varm å vacker sommar 2013.
Det förstår ju vem som helst!

Puss/ Asta

14 kommentarer:

  1. Åh vilket fint hus! Jätte fint! :) Ja... kan det inte bli juni nu! Längtar, längtar! Puss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Längtar oxå... men njut av att vara gravid. Det är en speciell tid i livet, den enda gång man har fullständig kontroll över sitt barn :) och man får lixom känna sej "välsignad."
      Längtar efter dej med. Som alltid. Puss

      Radera
  2. Åhhh,vännen! Misstänkte detta, men ville inte fråga för det är så skört i början. Men jag tänker på det du skrev en gång på fb:"Tänk att något så litet kan vara så stort" och då visste jag. :) Jättestort grattis till dig och till Emelie/hennes make! Tror du kommer bli en underbar mormor. :) Åh, spännande med huset. Tycker du har mycket härligt att se fram emot inför nästa år. Kramar!

    SvaraRadera
  3. Grattis till Emmie, grattis till mormor och grattis till Moster Nella! :) *Hoppas lite extra på huset* :)<3

    SvaraRadera
  4. Ja grattis hade mina aningar... Bra förhoppningar! Bra planer...

    SvaraRadera
  5. Nog gissade vi rätt tror jag allihop. Stort grattis! Och köp huset!! Man lever bara en gång.

    Kram
    Jessica i Malmö

    SvaraRadera
  6. jag hoppas att 2013 för med sig allt som du hoppas på! Huset ser fantastiskt ut. Hoppas ni blir ägare till det. Kram

    SvaraRadera
  7. massa grattis, barnbarn är verkligen livets efterätt, jag har tre fast jag har småbarn själv, det är mycket speciellt!!!!

    SvaraRadera
  8. Grattis till barnbarn, så fantastiskt kul! Ännu en liten varelse som du kan följa med i den personliga utvecklingen, det är magiskt!

    SvaraRadera
  9. Vad fint mamma! Detta tyckte jag var fina, bra och smarta mål! Vad kul om ni flyttar?! Är det nååågot troligt eller bara rent dröm? :)

    SvaraRadera
  10. Finaste, finaste A *ler* Vilka fantastiska och underbara mål!!!!!! Och. GRATTIS - även om jag sagt det innan! Vad fantastiskt att bli mormor. Grattis Emelie till dig med!!! <3

    Och du - köp huset!! Passar perfekt!

    Vi ses snart!

    Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare