torsdag 6 december 2012

Astas adventskalender. Den 6:e december

Tänkte köra en serie. Från 1:a dec till julafton. En riktig bloggutmaning till mej själv. Adventskalendern kommer att bestå av människor som inspirerar mej. Eller som jag tycker är duktiga. Eller snygga.
Människor jag gillar helt enkelt. Jag kommer att blanda kända och privata godingar.
Välkomna till Astas adventskalender.


6:e december. Jag bjuder er...


Lillebror. Eller ja, Anders som han egentligen heter.

36 år 26 år gammal. Ursprungligen från Skåne (vilket han är märkvärdigt stolt över.)
Sambo. Godsägare. Sjuksköterska. Hundpappa. Min valda lillebror... på alla vis.

Å jag kan inte säga hur tokig jag är i (å ibland på) denna karl!
Så vansinnigt förtjust, förälskad och tokglad i. Så stolt över!
Han gör mej alltid glad.

Han är en väldigt speciell människa.
Unik. Jag har i alla fall aldrig träffat någon som honom.
Han är konservativ, född i fel århundrade, vansinnigt rolig.
Barsk men omtänksam. Duktig men blygsam. Ironisk men känslig.
Å kanske den smartaste jag vet...

Han lär mej hela tiden saker om mej själv och om andra.
Han utmanar mej, ifrågasätter mej, gör mej rasande ibland men får mej att tänka.
Å han är... den hjärtegodaste som finns. Den av mina vänner jag skulle kunna ringa mitt i natten om jag behövde. Den som skulle hjälpa mej hur besvärligt det än var.
Han jag kan lita på att han alltid finns där, även om han inte "snuttiduttar" med mej som kvinnliga vänner gör.
Men han finns där. Han tröstar, stöttar, kommer med råd, får mej att skratta igen.
Hur ledsen jag än är.

Sen är det ju mycket speciellt att ha en sådan här nära relation till någon av motsatta könet, där det inte finns ett uns av tvekan mellan oss. Där attraktion aldrig skulle kunna uppstå men där kärleken får vara stor och växa i alla fall.
Jag har i alla fall aldrig haft en sådan manlig vän förr, och jag har aldrig tidigare velat ha någon som lillebror, sett på en vän på det viset. 

Anders. Lillebror. Det är min karl det!

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. Vad fint du beskriver Anders och jag skrattade högt häromdagen när jag läste hans fråga om han skulle få vara med i din julkalender och ditt svar. :)
    Ni verkar ha en jättefin relation och manliga vänner kan ge något som inte kvinnliga kan på samma vis. Tycker om din idé med julkalender och tänka lite extra på sina medmänniskor, välja det som är gott liksom och lyfta fram det. :) Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Underbart! Och fantastiskt roligt att få ett ansikte på denne man.. *ler* Visst är det härligt att få välja sina syskon? Det är lite därför jag inte tycker om uttrycket "blod är tjockare än vatten.." Ibland är det inte det!!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Oj så rart av dig, blev nästan rörd men kunde du inte valt en annan bild? Är inte speciellt photogénique på denna bilden.
    puss på dig!

    SvaraRadera
  4. Jag vill påpeka att jag utanför bild ej har så högt hårfäste. :-P

    SvaraRadera
  5. Jag vill påpeka att jag utanför bild ej har så högt hårfäste. :-P

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare