lördag 15 december 2012

Astas adventskalender. 15:e december

Tänkte köra en serie. Från 1:a dec till julafton. En riktig bloggutmaning till mej själv. Adventskalendern kommer att bestå av människor som inspirerar mej. Eller som jag tycker är duktiga. Eller snygga.
Människor jag gillar helt enkelt. Jag kommer att blanda kända och privata godingar.
Välkomna till Astas adventskalender.

Den 15:e december. Jag bjuder er...



Carina. En av mina äldsta vänner. Ja, alltså som i en av den jag haft längst :) Men hon är säkert en av de äldsta oxå... flicksnärtan fast ingen kan tro det.
50+, gift, mamma till 5 töser, mormor, undersköterska.

Vår historia går waaaay back. Vi lärde känna varandra på Grundvux när jag var 3 barnsmamma och fastnade för varnn direkt.
Hon var den allra första som fick veta att jag väntade Mini... innan maken till och med... eftersom hon såg en graviditetsttest ramla ur min väska och jag ringde henne ca 4,2 sekunder efter att jag fått svaret.
Tillsammans har vi gått från unga småbarnsmorsor till medelålders damer.
Vi har varit på Skara tillsammans. Vi har varit tomte hos varann. Jag med maska på nylonstumpan vilket vi skrattat åt många gånger. Å vi har haft en sju herrans massa parmiddagar med våra karlar.

Carina och jag. Så olika men samtidigt så lika.
Vi gillar båda hundar. Mat å dryck. Hockey. Våra ungar. Resor.
Jag är röd och hon är blå (politiskt) men vi diskuterar sällan det där.
Det trodde ni inte va?! Att Asta fixade nåt sånt :)
Å så allt det där man är rörande överens om att inte vara intresserad av. Som... ehhh... som sex tex.
Hon är en sån där okomplicerad människa, en sån där man kan visa sej själv å sitt hem för precis som man är. Som man aldrig behöver göra sej till för.
Som man skrattar vansinnigt mycket ihop med.
Hon har en stooor fördel som inte jag eller de flesta andra av mina vänner har... framförhållning.
Tack vare henne planerar vi in våra dejter. Att vara spontan funkar väldigt dåligt med två stycken som jobbar inom vården samtidigt.
Men vi, vi skriver upp i almanackan när vi ses nästa dejt.

Jag är så himla glad över att ha henne.
Det tar tid att få gamla vänner... och hur spännande o roligt det än är med nya bekantskaper finns det något tryggt i att ha en historia ihop. I att vara helt avslappnade med varann.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Härligt att ha en vän som känner en utan och innan... Jag har kanske någon enstaka sådan vän, men vi träffas allt för sällan...

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare