måndag 10 december 2012

Astas adventskalender. 10:e december

Tänkte köra en serie. Från 1:a dec till julafton. En riktig bloggutmaning till mej själv. Adventskalendern kommer att bestå av människor som inspirerar mej. Eller som jag tycker är duktiga. Eller snygga.
Människor jag gillar helt enkelt. Jag kommer att blanda kända och privata godingar.
Välkomna till Astas adventskalender.

Den 10:e december. Jag bjuder er...
 
Rolf Lassgård. Skådespelare. Född 1955. Känd från en mängd filmer bla sina produktioner med Colin Nutley och som Kurt Wallander.
Lite tjock om magen men en riktig man!
Å jag vet inte riktigt vad det är han har men som han HAR det.
En sensuell röst. En pondus. En känslighet.

En av mina favoritfilmer med Rolf Lassgård är "Under solen" där han spelar en blyg oskuld på -50 talet mot Helena Bergström.
Hon kommer till hans gård som hushållerska och känslor uppstår.
Scenen när de två slutligen får till det ute i stallet kompat till ett sommarregn är den häftigaste erotiska/ romantiska scen som jag någonsin sett.
Ångande, känslosam och vacker.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. amen åååh, kan bara hålla med om hela inlägget!!! en fantastisk man!! fast inte riktigt uppe i 10 poäng, det finns andra på dom högsta platserna, jag tror du kommer ha dom med oxå!!!

    SvaraRadera
  2. *ler* Trevlig läsning A - även om jag inte är lika tagen.. Men. Man KAN ju inte tycka precis likadant.. Väldigt kul idé med kalendern!!

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare