fredag 28 december 2012

2012's....

* Bäsa sommarminne?
Här finns bara ett svar. Mitt första möte med Gottfrid. Tätt följt av när vi två veckor senare hämtade hem honom. Kärleken och lyckan var total.
Vi är ämnade för varann, ödet visst det före jag gjorde det, han är mitt lyckopiller.


* Semester?
Var vädermässigt en besvikelse. Det regnade nästan hela tiden.

* Favoritklänning?
Har egentligen två. En röd-rosa prickig från Indiska och så den här gröna som jag kanske älskade lite till.


* Roligaste möte?
Om jag inte ska tjata om Gottfrid på varje punkt så måste det ju helt klart vara att träffa Ergo sum. Fick ju även glädjen att möta Uber Linn.

* Skojigaste fest?
Jul/medicinfesten med jobbet några veckor innan jul.
Tror aldrig jag skrattat å dansat å mått så gott en hel kväll förrut.

* Bästa inköp?
Nu är vi ju inne på Gottepojken... igen. Men även iphon'en som jag bär som om den vore en fastvuxen kroppsdel och min vinterjacka jag tvekade mkt innan jag köpte.


* Mest saknade?
Kärlek. Harmoni. Lugn.

* Minne från jobbet?
En jobbig händelse med en arg patient och hans anhöriga relativt nyligen sslet hårt på mej och flera kollegor.

* Största händelse?
Barnbarnsbeskedet... så klart!

* Jobbigaste minne?
Kvällen när Märta låg på operationsbordet i juli och även timmarna innan när jag lämnade in henne hos veterinären och vi inte visste om hon skulle överleva.


* Härligaste bad?
Det blev inget bad den här sommaren.


* Bästa tv underhållning?
"Så mycket bättre" och "Bonde söker fru."

* Sko jag minns?
Mina gröna kängor. I love them.

* Största besvikelse?
Jag vet inte riktigt. Ingenting särskilt. Mer att året varit rätt tungt.

* Jul?
Vi nöjer oss med att säga att det är skönt att den är över.

* Vad jag kommer minnas?
Första sommaren med både Gottfrid å Märta


6 kommentarer:

  1. Den gröna klänningen var himla fin! Ja, vilket år alltså. Men nu ser vi framåt mot 2013! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å jag köpte den på rea. I slutet av sommaren. Trots att jag trånat i veckor... men tyckte att jag hade nog med klänningar. Den kostade mej 100 spänn och jag kommer att älska den många somrar. Kram

      Radera
  2. Åhhhhh, finaste A - tack för att jag får vara med igen!!! Och jag blir så glad - för en av den bästa behållningen med 2012 för mig var just att få en ny vän: dig! Och då känns det så väldigt bra att känslan delas... *ler*

    Du, nu ser vi fram emot 2013. Som kommer att bli bättre. Lovar.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Ergo, du var verkligen en av höjdpunkterna i 2012.
      Tror du 2013 blir bättre? På riktigt? Då hoppas vi på det.
      Kram

      Radera
  3. Tycker att det är jättefestligt att skåda dina hundbilder. Gillar särskilt den du lade upp med en av hundarna springandes i bakgrunden (på en brygga, om jag inte missminner mig) samt den andra i förgrunden.

    Roliga frågor med, snor nog denna lista vartefter.

    Ha ett härligt 2013 och jag hoppas att du finner harmonin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vampen. Å tack för att du inte är trött på mina vovvar. Misstänker att en å annan är det, å vem kan eg klandra dem ? :)

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare