torsdag 22 november 2012

Romantik






De här vackra rosorna fick Mini av sin storasysters man i lördags. De är fortfarande tokvackra.
Jag tror aldrig att jag fått så vackra blommor någonsin.
Å andra sidan får jag knappt aldrig blommor av min man.
Ni minns väl bröllopsdag nr 24 i somras när jag ändå bespetsat mej på en ICA bukett eller så men fick till svar... "Men det är väl bara den 24:e bröllopsdagen, men då så. Då var det ju inget viktigt."
Nä!
Min morfar köpte blommor till mormor varenda helg. Det är ett av mina starkaste barndomsminnen, att morfar å jag var på museum eller Slottskogen och på vägen hem köpte blommor till mormor.

Jag å min make har aldrig varit särskilt romantiska ens under de bästa stunderna i vårt äktenskap.
Jag vet inte varför egentligen, jag menar... det skulle ju lika gärna kunna vara jag som tog sådana initiativ.
Kanske inte blommor. Förlåt alla ni som är mer jämställda än jag, men jag tycker det är männens grej.
Jag har dessutom aldrig träffat en man som hänfört kör ner näsan i en bukett spröda rosor.

Egentligen, djupt dolt, så tror jag att jag är ganska romantiskt lagd.
Det har liksom gått å självdött under mitt långa äktenskap.
Nu behöver ju romantik inte alls vara hemligt förberedda Parisutflykter.
Det kan vara färska räkor å ett gott öl en torsdagskväll i stearinljusets sken.
Det kan vara att hångla loss i bilen på väg hem när man har handlat.

Det är märkligt det där...
I början av en relation, när man är så där superförälskad och hög som ett hus på endorfiner så boostar man varandras ego hela tiden. Det finns ingen måtta på hur initiativrik man kan vara på att berätta för den andra exakt hur underbar han är.
Men i en gammal relation, som verkligen skulle behöva det, där ids man inte alls på samma sätt.
I synnerhet inte om relationen börjar tjorva och ta emot.

Hur har ni det? Är du romantisk? Din partner?
Berätta!
Vad är det mest romantiska någon har gjort för dej? Eller du för någon annan?

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Romantik?? Vad är det?? *ler* Skämtåsido - nej, inte är S särskilt romantisk. Alls. Men när han häller upp kaffe till sig, gör han alltid i ordning en kopp till mig. Han lägger märke till om jag klippt mig, köpt nya kläder eller så. Men det beror nog snarast på att jag gör det såpass sällan att det liksom blir en stor happening.. :) Själv är jag likadan tillbaka.

    Kram på dig och du - vi ses nästa vecka!!!!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare