torsdag 22 november 2012

Om mitt favoritprogram

 

Säsongen av Bonde söker fru går mot sitt slut och snart ska bönderna göra sitt slutliga val.
Det har varit en utmärkt säsong tycker jag.
Alla fyra, härliga bönder, på sitt vis.
Goa tjejer... starka personligheter.
Vackra miljöer (även om det syns att det vädermässigt var en kass sommar) och ljuv musik.
Å banne mej, verkar det inte som om kärleken börjat spira?!

Hur stora, riktiga känslor kan vara fånigt och "skit tv" fattar inte jag.
Ungar som låser in sej i hus, super skallen av sej och nuppar under täcket eller visar brösten...
DET är förnedrings tv.
Detta, detta känns genuint och på riktigt.
Bonde söker fru har ju oxå mycket riktigt skapat flera äktenskap och hållbar kärlek.

Innan de slutgiltiga valen är klara vill jag våga mej på en liten gissning om hur det kan tänkas gå...


Bengt.
Min favorit.
Kamelbonden från Öland har kvar den ljuva, feminina Harriet och den lite mer manhaftiga Marriette.
Mmmm, svårt att säga. Precis som hans damer säger så är han svår att läsa.
När han dejtade Harriet trodde jag att det var hon, men sen trodde jag samma sak om Marriette.
Skall jag våga gissa så tror jag kanske ändå lite mer på den sistnämnda hur betuttad jag än själv är i Harriet.
Marriette och Bengt är nog mer samma andas barn.


Klas
De som inte följer serier nämner honom som "han med tänderna" eller "den töntiga" men när man följt Klas i sommar så märker man vilken charmig och genuin person han är.
Gullig å omtänksam. Väldigt äkta.
Klas har blonda kaxiga Sanna och lugna Sandra hos sej.
Jag har länge känt mej orolig över att Klas skall bli förblindad över att dejta en så snygg tjej som Sanna, hon spelar inte riktigt i hans liga, och att han inte ska se hennes ytliga och kyliga sidor men idag kände jag att jag kunde släppa det.
Det hettade till ordentligt med fina Sandra och jag tycker och tror att de kommer bli ett helt ljuvligt par.
Självklart väljer han Sandra.


Sven-Arne
Den blyga, försiktiga, känslomässigt stukade bonden.
Han verkar snäll, omtänksam och rejäl och han är ju faktiskt ganska söt.
Men jag skulle aldrig haft tålamod med en så blyg man som är så stel å snål med bekräftelse.
Tyvärr kanske...
Hos Sven-Arne är Carola och Ann-Sofie kvar.
Två kvinnor som säkert passar honom bra på olika sätt. Båda rätt så lika.
Lågmälda, försiktiga, kärleksfulla.
Jag hoppas och tror på Carola. De fick ju till å med till en liten kyss idag.


Johan
Årets "snygg-bonde."
Lika svår att läsa av som kamelkollegan.
Johan är den sociala, lättsamma, flirtiga bonden.
Han som tar för sej.
Kvar på Johans gård är stadstjejen Elin och mer jordnära tösen Jonna.
Säkert fina tjejer båda två men mitt hjärta ömmar så för Elin som inte alls har Jonnas framåtanda och självförtroende.
Johan har hånglat upp dem båda, han säger fina saker om båda... här är jag riktigt osäker.
Jag tror dessutom att Johan går mycket efter "vad som kan funka", vad som är "praktiskt" och där kan Jonna ha en fördel.
Jag hoppas på Elin men ack så svårt... tror nog på Jonna.

Hur tror ni?!
Nån mer än jag ser det väl? :)

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Ja, Bengt vet jag ju vem han väljer.. :))
    Dom åt middag 2 ggr hos oss på sensommaren..
    Jag hade velat att Klas skulle välja Sanna för att få lite mer balans mot sin egen person, i öv gissar jag som du. Jag fattar inte heller vad det är för fel m "tönt-tv" som många kallar det, helt vanliga, normala människor som får chansen att att vara med i ett sånt program.

    Inget knäpp casting för att få fram så skruvade människor som möjligt. Fats nu vet jag att Bengt själv har INTE sökt till programmet. När de skulle spela in förra ölandsbonden så åkte dom förbi hans gård, klev in o frågade om han var singel o om han kunde tänka sig vara med.

    Då var hans separation ganska färsk så han ville inte det men nu så är han med...
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  2. Åååhhh... 0ch jag som försöker vara så cynisk och logisk och så sitter jag och tittar på bönderna med ett öga och skriver fraktsedlar under tiden och upptäcker plötsligt att jag sitter och grinar!

    Nåja. Tidiga klimakteriahormoner, säkert....

    Jag tror på Mariette, Sandra, Carola och vem Johan väljer skiter jag ganska mycket i än så länge. Men det såg ut att bli dramatiskt där näste vecka så jag kanske ändrar mig.

    SvaraRadera
  3. Mina favoriter är: Harriet. Sandra för Klas, tycker nog Sanna är lite "kaxig" inget fel i det, men risken att hon "kör över" honom tycker jag är oroande, liksom skälen att hon är där,är det för kärleken. Rätt eller fel, det är bara en känsla.... För Johans del hoppas jag på Elin. Tycker Jonna nästan är lite översocial, slänger sig i armarna på Johans mamma stup i kvarten, varför?? Är hon där av rätt anledning. Dom sista två tjejerna är väl rara båda två,men jag håller nog på Ann-Sofi iaf..
    //Lisa Roos

    SvaraRadera
  4. Den där Sanna är osympatisk tycker jag. Det blir ju Sandra. Årets bästa matchning i programmet. Såg du värmen och lyckan i Klas ögon när de myste ihop. Han är underbar den mannen och långt ifrån töntig. Tänk om fler män vore som honom.

    Sen kamelbonden som har såna bra kommentarer, funderingar så kan det bli hursom men jag tror på Mariette.

    Den blyge bonden har jag blitt galen på under programmets gång. Jisses. Hur kommer det sig att de stannat kvar kvinnorna. Tror han kontrar med att välja Ann-Sofi trots allt.

    Ja och snyggbonden väljer nog den där Jonna tyvärr, men jag tror han ångrar sig, för att han mest tänkt praktiskt. Såååååååå.....kan bli intressant.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare