fredag 30 november 2012

Olustigt

 

Låt oss tala allvar om lusten en stund flickor (å pojkar.)
Hur har ni det med lusten?
Vid dryga 40 ska man ju som kvinna ha nåt sin lust höjdpunkt sägs det.
Den som männen når vid 17-18 års ålder.
Vi är då vuxna. Har inte småbarn, är fria från komplex å annat fånigt och kåta som katter i april.
Känner ni igen er?

Jag har aldrig haft särskilt mycket lust.
Jag har i perioder haft mer el mindre sex, men det är en annan sak.
Gått upp i atomer eller i trasor av pur lust har knappt hänt.
Självklart har jag sökt förklaringar till det...
Startade jag med sex för tidigt i livet? Beror det på att jag utsattes för sexuella övergrepp i min ungdom? Har det någonting att göra med att jag fick barn så ung eller att jag levt länge i en relation?
Jag vet inte...
Kanske inte.
Kanske alltsammans.

Sedan 1½ år äter jag medicin som kraftigt sätter ner sexlusten.
Jag är mycket tacksam för Cipralex. Den hjälper mej i min vardag med att hantera allt för lättframkallad ångest och stress.
Men det är klart att en sådan biverkan inte är så käck. I synnerhet inte hos någon som från början har låg drift. Å lever i en emellanåt rostig äldre relation.

Idag har jag knappt någon lust alls.
Inte ens till att leka lite kravlöst med mej själv. Eller fundera ut snuskiga fantasier.
Tycker ni att jag är gränslös? Att jag berättar om det allt för personliga?
Jag tycker tvärtom.
Vi tjatar och matas så våldsamt med sex i dagens samhälle. Överallt talas det om lust å kåthet, om fantasier, ställningar och porr. Alla "vill" så jävla mycket.
Men vi talar sällan om bristande lust.
Jag antar att det inte är särskilt sexigt?!

Jag saknar så gott som aldrig... sex... men jag saknar dagligen min lust.
Sinnlighet.
Jag känner mej halv, onormal och otillräcklig.
Jag skulle önska att jag längtade efter beröring, suktade efter att få bli upphetsad, drömde om tillfredsställelsen.
Jag är ändå inte sååå himla gammal.
Känner mej lite lurad på all den där kåtheten som skulle trilla över mej när jag passerade 40 års sträcket.
Jag antar att maken känner sej lurad han med...

Hur har ni det med lusten?

Puss/ Asta

8 kommentarer:

  1. Heja dig A!! *ler* Håller med - och skrev själv om det. Länkade ditt inlägg..

    PS. Har sovit fram tills nyss... Och jag hoppas du har det bra.. Kramar

    SvaraRadera
  2. Hejja jag vet precis hur du känner det, den enda gång jag verkligen kände lust var när vi försökte skaffa barn. Då utan p-piller då kände jag verkligen kåtheten och hur det kan(skall?) vara.

    där för blev jag glad när jag läste att dom skulle göra ny forskning på p-piller och sexlusten...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Att behöva läsa om alla dessa tips för bättre sexliv o annat när man själv har massa lust men ingen att dela det med känns som ett hån...
    Den som lider av låg drift vet inte hur bra dom har det...
    Det finns hur mycket hjälpmedel-tips som helst för dom men vi andra får bara bita ihop o lida o se glada ut..
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj vilken bitter, lite arg kommentar.
      Nej, jag tror inte det är lätt att vara på andra sidan... heller.
      Men jag kan ju bara skriva om hur det är att vara mej. Eller hur?

      Radera
    2. Nej, jag är inte bitter, bara så trött på att matas av sextips mm.. Har folk så dålig fantasi??

      Radera
  4. För min egen del så går lust och känna mig uppskattad i övrigt hand i hand. I min tidigare relation till A ( barnens pappa) hade jag ingen lust alls och det mycket för att det fanns så mycket annat i livet som han gjorde mig besviken på att jag inte kände för sex heller. Även om vi för all del hade det. Medan nu sedan jag blev singel och träffat andra så är lusten stor och härlig igen. Så för mig hör detta ihop som hand i handsken. Känslan att känna sig åtrådd och samtidigt leva ut något nytt med någon annan, samt tanken på att vara med honom igen etc.
    Du frågade om de där film kommenterarerna. :) Jag minns dem till stor del, men googlar dem för att komma ihåg rätt fras och stavning. :) Eller ser klippet på youtube. :) Kram kram!

    SvaraRadera
  5. Jag känner PRECIS som Du fast!

    Vet inte om det beror på att man haft samma gubbe i 20 år eller vad det kan vara...

    Allt annat stämmer men tänder ej på honom längre, hört samma version både från kill- o tjejkompisar!

    Däremot blir jag suugen på andra "gubbar" konstigt är det...
    Trevlig advent!

    SvaraRadera
  6. Hm - det där blir dagens inlägg för mig också. Viktigt ämne. Själv tycker jag att jag upplever högre toppar och djupare dalar i lusten. Förmodligen den biologiska klockan som klämtar som rena domkyrkoklockan "Skynda dig!! Fortplanta dig med vad som helst!! Det är snart förseeeent!!!" och andra dagar kommer jag knappt ihåg att jag har en snippa.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare