tisdag 20 november 2012

Morning

 

Det var en lång natt.
Vargtimmen blev till timmar.
Jag kunde inte sova. Hundarna var oroliga. Jag var orolig.
Herr Wordfeud höll mej sällskap när nu John Blund verkade vara på nåt annat galej.
Jag vet inte hur många gånger hundarna bytte sovställning i natt.
Eller hur många gånger de ville ut. Å sen helst in med.
Men jag vet att jag blev toksur på maken när han slog på stora köksbelysningen halv sju i morse.

Trött är mitt förnamn i dag med andra ord.
Tacksam mitt efternamn. För Märta verkar hittills (å peppar, peppar ta i mitt gamla dumhuvud) pigg idag. Som vanligt.
Kände det redan inatt. När hon vaktade och skällde i fönstret.
Idag har hon käkat. Tuktat lillbrorsan. Varit ute å kissat.
Vi ska testa på en liten promenad om en stund. När kaffet har verkat i min arma lekamen.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Åhhhhh, hoppas, hoppas Märta har varit bra HEEELA dagen!! Förstår att du andas försiktigt när hon blir så dålig... Många kramar till er!! <3

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare