måndag 26 november 2012

Första semesterdagen

 

Första semesterdagen till ända snart...
Så där vansinnigt mycket har jag inte fått gjort. Vi hade ännu en orolig magsjuk natt bakom oss.
Snusförnuftigt säger maken att "Du får inte släppa ut henne själv på natten ifall hon börjar skälla."
Lätt för honom att säga. Så där jäkla kul att palta på sej å gå ut varannan timma är det ju inte...
Märta-plätta har fått en dos medicin till å haft fast avföring här ikväll så får vi hoppas att det... äntligen... kan lägga sej.

Sov... eller ja, låg och drog oss rätt länge... det fanns inget kaffe och utanför var det tröttsamt grått och duggregnigt. Inte så inspirerande att börja dagen.
Slutligen gjorde vi det ändå. Gick en liten runda.
Okammad å ospeglad åkte jag sedan in till stan på jakt efter datumljus och kanske nån julklapp.
Desperat jagande efter den försvunna adventskänslan.
Å nu behöver ni inte undra längre, det blev ett vitt lackat datumljus i år.
Efter mycket spring hittade jag tre julklappar till Mini i en affär som hon ställde sej väldigt skeptisk till när hon såg påsen. Men jag tror hon kommer att gilla innehållen.

Tja, sen åkte jag å handlade mat.
Fyllde på kyl å frys och lagade till en köttfärssås med pasta.
Gjorde vitlöksbröd till och tog ett glas vin för att skapa en smula vardagslyx i tända stearinljus sken.
Därefter gjorde jag kanske det lyxigaste som finns när man har semester... ögonen blev tunga så jag tog min bok å min tanthund och gick upp och la mej. Läste några sidor och slumrade sedan till.
Vaknade när klockan nästan var nio...
Käckt. Men skönt, ack så skönt.

Vad gör ni?

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Ohh, jag vill ha semester! Bara skrota runt här hemma och fixa och dona! Fyra veckor kar innan jag får göra det...

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare