måndag 5 november 2012

Den norrländska präriens gudinna

 Så mycket bättre. Foto: Linus Hallsénius/TV4

Ja jag vet... alla säger det.
Alla tycker det.
Det är lite tjatigt.
Men jag måste ändå stämma in i hyllningskören... än en gång... till "Så mycket bättre."
Hur underbart är inte det programmet?!

Tredje säsongen. Bästa hittills.
Underbara människor. En fantastisk sammansättning individer som bjuder på sej själva med humor, begåvning och känslighet.
Jag tycker så mycket om dem allihop.
Snyggast i detta avsnittet var Maja... igen. Nynnar på "Den norrländska präriens gudinna."
Vackrast sjung Miss Li... igen.
Bäst var Magnus Uggla "Jag och min far."
Jag har alltid lyssnat på Uggla, ända sedan jag var liten.
Lyssnat på honom, uppskattat hans ordkonstnärskap, men aldrig riktigt gillat honom.
Tyckt att detta med samma stil, solbrillor å brudar, varit rätt patetiskt.
Ikväll fick jag en annan bild. En djupare å finare.
Män som visar känslor är vackra.
Män som blottar sårbarhet för andra är manliga.

Å Olle Ljungström...
Tänk om jag fick ta dej i famnen och bara krama dej.
Underbara, speciella du.

Natti natti.

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Och jag har inte tittat i år igen... ja, jag får väl uppdatera mig genom din blogg, då :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, är det EN tvserie man skall följa i höst så är det "Så mkt bättre." Jag lovar.

      Radera
  2. Ja Magnus Ugglas var toppen, tyckte dock inte Maja gjorde så bra ifrån sig denna gång men...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maja var bra, inte som i första avsnittet, lite mer nedtonad men bra.
      Jag nynnar på "Den norrländska präriens gudinna" men skånskan går inget vidare :)

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare