fredag 5 oktober 2012

Twitter har öppnat mina ögon

Jag har skrivit om det förut, men känner att jag måste göra det igen.
Ni som anser att jag ältar får raskt hoppa till en annan blogg och återkomma till nästa inlägg.

Jag är en ny twitteranvändare.
Jag har inte riktigt fattat grejen.
Har svårt för korta budskap... över lag.
Skriver lätt som en plätt ett långt brev men kan grunna ihjäl mej när jag ska skriva vykort.
Det är svårt att interagera som ny med andra, jag har väldigt få följare.
Men så skriver jag ju skittrist och sällan oxå.
Fördelen med twitter är dock att man på nära håll "lär känna" de twittrare som man följer... och dem som ofta delar el kommenterar dessa inlägg.

Jag förstår att jag levt i en skonad värld när det gäller köksbordsrasism.
Trots att jag då o då retat mej på människor runt omkring mej som uttalar sej negativt och fördomsfullt om invandrare, eller "bara" envisas med att säga ord som blatte, neger, negerboll, svarting.
Jag har retat mej på Sverige demokraterna i massmedia.
Men på twitter... där kommer jag närmre...
Ta tex Kent Ekeroth, Sverige demokrat sittandes i svenska riksdagen, avlönad av bland annat dej och mej.
Samtliga av hans twitterinlägg handlar om föraktet mot invandrare samt hur vår regering och övriga riksdagspartier "mörkar sanningar" för befolkningen.
Samtliga alltså, det är hans enda prioritering! Jag undrar om han hinner med att äta och bajsa?!
Han får en hel del mothugg, men oxå mycket beröm

Enligt Kent Ekeroth så är alla invandrare onda el fuskande el kvinnoförnedrande el brottslingar el utsugare av statens pengar...
Enligt Kent Ekeroth är samtliga svenska medier och politiker helt korrumperade och för med vilje och berott mod folket bakom ljuset.
Antingen deklarerar inte tidningarna tillräckligt tydligt att det var en UTLÄNNING som begick ett brott. Eller så skriver de SNYFTHISTORIER om utlänningarna om de ger någon bakomliggande förklaring.
Politiker... från Vänsterpartiet till Moderaterna... negligerar de "riktiga svenskarnas" välfärd genom sin orimliga flyktingpolitik och sin tro på mångkulturen.
På grund av detta svälter våra svenska barn och våra pensionärer ligger ensamma och får liggsår.
Enkom beroende på flyktingpolitiken. Enkom för att svenska politiker är så onda/ dumma/inkompetenta/ fega att de säljer ut sitt eget folk.

Twitter har verkligen öppnat mina ögon för Sd.
Den som tror att Sd är "som vilket parti som helst" bara lite mer oborstade och att de vill och vågar ta tag i flykting och integrationspolitiken misstar sej grundligt.
Det är ett djupt rasistiskt parti. Precis av samma skrot och korn som de alltid varit.
Ett parti som föraktar alla som inte är som dem och som i grunden vill förändra vårt öppna och solidariska samhälle.
Ett parti som vill minska invandringen med 90%.
För "alla pengar" de då tjänar kan de återställa välfärden för "alla oss andra."
Kasta ut pengar på pensionärer, skola, vård, omsorg, företag och allt ni kan tänka er.
Denna politik attraherar alltså en tredjedel av Sveriges väljarkår?!?!?
Det gör mej rädd på riktigt!
Varje tänkande människa borde inse att denna matematik inte stämmer!
Det behöver du varken vara samhällsvetare el ekonom för att förstå.
Invandrare BIDRAR ju med pengar till staten oxå.
De arbetar och betalar skatt här. De kommer inte sällan hit med universitetsutbildningar med sej.
Vi får kunskap, arbetskraft och tillväxt i form av pengar och fler barn som på sikt kommer att kunna bidra.
Å då har vi inte ens nämnt solidaritet och ansvar. Två områden att ta på djupaste allvar när man i livets tombola råkade dra vinstlotten att födas i ett av världens rikaste och mest privilegierade land.

Tvi tvi tvi säger jag bara.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen TVI - och fruktansvärt skrämmande. SD borde öppet står för det de är. Men det gör det ju faktiskt å andra sidan - det är bara det att folk gärna väljer bort att se det. För att folk är korkade. Bekväma och inte riktigt kloka..

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, det gör mig alldeles mörkrädd att de har så många följare. Jag trodde att vi generellt hade så pass bra utbildning att vi kunde genomskåda dem...

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare