måndag 22 oktober 2012

Tack Gode Gud det är måndag.

 
Ibland kör jag ju en "positiva listan" på måndagar vilket är ett bra sätt att starta upp veckan på.
Öva sej på att känna tacksamhet.
Min bloggkollega Freja inspirerade mej idag.
Tacka henne... för att ni får er NÅGOT annat till livs än antirasistiska inlägg.

Såååå...
Idag är jag tacksam över...

♥ Att det inte är så många dagar kvar till lön.
Att vi faktiskt HAR två (usla måhända) löner.

♥ Att Märta är piggelin

♥ Vi hade en fin promenad jag å vovvarna (och det regnade inte ens.)

♥ Att miljöträningen med Gotte-mannen gick så bra idag.

♥ Att jag har varit ledig idag.

♥ De utmärkta programmen "Sommarpratarna" och "Ensam mamma söker" som jag har tittat på.
(Kvinnor skall eg inte säga så om andra kvinnor men jag får verkligen ha skämskudden framme när mamma Cecilia pussar samtliga sina kavaljerer inför varandra på stan.)

♥ Jag håller på att längta ihjäl mej efter barnen... men de verkar ha det bra i alla fall.

♥ Jag har massor av hull att ta av om jag blir sjuk (nej, nu var jag ironisk.)

Sov sött.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Hur går miljötröningen för matte? Har om flyttat upp i äkta makens säng, efter fyra månader på KÖKSGOLVET?? ;-)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Att vara ledig och ha det bra med hundarna, det är verkligen nått att vara glad för! Här är jag glad varje dag katten mår bra! Tack för länken!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare