torsdag 4 oktober 2012

Se ut som en kärring

 

Hur vet man att någonting är fint?!
För att jag tycker det? Eller för att andra tycker det?

Jag är ingen "röda läppar tjej tant."
Gillar diskreta läppstift utan allt för mycket färg å tjafs. Om jag överhuvudtaget målar munnen.
Däremot tycker jag att andra kvinnor... för det är ju oftast kvinnor... med rött läppstift kan vara snygga.
Särskilt på hösten till alla dova färger. Det ger ett lite kaxigt intryck.
Kan ge ett kaxigt intryck borde jag kanske säga. Det kan oxå ge en tantig och lite snipig look.

Inget för mej alltså...
Tills jag plötsligt såg det här matta superröda (varm härlig färg) på ICA och bara var tvungen att köpa det!
Jo det är sant! "Köpdjävulinnan" satt där på axeln och pistolhotade mej.
Nästan i alla fall.

Å jag tyckte att jag såg rätt cool ut i det faktiskt.
Hade det till min svarta outfit igår på after worken till lätt sotade ögon.
Min Mini tyckte att jag "såg ut som en kärring" i det.
Mannen sa bara "Men, ta bort det!"
Kollegorna var finkänsliga och benämnde inte min mun med ett ord.
Men uppenbart var de inte hänförda...

Sååå... hur vet man om någonting är fint?!
När bara man själv tycker det.
Ska vi vara ärliga så är ju inte omgivningens åsikter om ens yttre fullständigt oväsentligt eller hur?!
Det ÄR inte så lätt att man... eller JAG... bara går efter eget tycke å smak.
Inte alltid i alla fall.

Hur är det med er?!
Bryr ni er om vad andra tycker?
Om tio stycken säger att nåt du bär är fult klarar du då av att med stolthet bära din egen smak?
Går ni själva igång på röda läppar?

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Jepp, röda läppar är klassiskt å sååå snyggt!!
    Reaktionen var nog pga att de är ovana att se dig i det. Å andra sidan är du ganska "mycket" ändå med svart hår o stark utstrålning så det kan bli för mycket.
    Ha en skön kväll !!

    SvaraRadera
  2. Jag har ingen mun att tala om så att använda läppstift känns.. Tjaaa, lite som att slänga pärlor för svin.. Ingen nytta alls alltså.. *ler*

    När jag går ut vill jag själv känna att jag är så fin som möjligt. Jag vill känna mig ok. Tänker inte en sekund på andra. Men självklart blir jag påverkad av människors reaktioner på mig - även om jag naturligtvis aldrig hör det positiva och alltid läser in negativt.. *skrattar* Tror att vi är lite lika där kära A..

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag försöker mig också på rött ibland. Knallrött, vinrött och liknande nyanser. Jag känner mig som en clown men jag tror det är en vanesak helt enkelt. Sen är det ju iofs enklare med mitt lipgloss i en naturlig färg för den kan jag måla springandes om jag måste. Det röda kräver mer pricksäkerhet. Men att andra kommenterar handlar mest om ovana och osäkerhet var de har sin invanda Asta. Röda läppar kan vara bara just röda läppar men för att bära upp dem krävs attityd. Så kör du på rött och skit i vad andra säger. (sen gäller det att hitta en röd som funkar också och DET är ett helt inlägg i sig om man så vill. Kram!!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare