söndag 28 oktober 2012

Så mycket bättre

 

Ett av årets riktigt stora tvproduktioner drog igång igår på Tv 4, "Så mycket bättre." Detta gänget är en så spännande och begåvad samling människor.
Pugh Rogefeldt
Magnus Uggla
Maja Ivarsson
Darin Zanyar
Olle Ljungström
Sylvia Wrethammar
Miss Li

Först ut med sin dag var Pugh Rogefeltdt. Mannen som var först med att sjunga rock på svenska.
En legendar och en stor del av min barndom och uppväxt musikaliskt.
Hans låtar blev tolkade blandat med lunch, blomsterletande, smide, middag och sangria.

Mina favoriter ikväll var... 

Miss Li' s tolkning av Här kommer natten gjorde mej mest berörd.
Ja men vilken inlevelse och vilken röst hon har!
Fantastiskt!
Jag fick höneskinn och gråten i halsen.
Jag har alltid gillat Miss Li och alltid tyckt att hon är bäst på svenska.

Darin framförde Stockholm på sitt alldeles egna sätt och ingen kan ta ifrån honom hans röst!
Vilken kraft. Så häftigt att höra en gammal låt i alldeles modern tolkning med nytt, fräscht sound.
Å förlåt tantvarningen hör ni, men han är ju söt som... ja jag vet inte vad.
Söt som en Dogue de bordeauxvalp eller nåt.

Maja! Kan någon man eller kvinna undgå att bli förälskad?!
Hennes variant av Mitt bästa för dej med all sin attityd och sitt kroppspråk, sina snygga ben, höga klackar, sin sexiga skånska och sitt kaxiga framträdande var otroligt.
Maja har inte den starkaste rösten i samlingen (det har Miss Li) men hon har hela paketet av vad en riktigt bra artist skall ha.
Hon balanserade på en egg av något som skulle kunnat bli smaklöst men höll sej på rätt sida och fick åtminstone min puls att slå hårdare. I'm in love ♥

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Den här säsongen valde jag bort "Så mycket bättre" även fast jag gillat de tidigare omgångarna. Jag tittar så mycket på tv att jag får lov att rensa bort en del program...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Freja! "Så mycket bättre" är fel val att rensa bort! Jag lovar.
      Rensa bort nåt annat.

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare