tisdag 2 oktober 2012

Klippt var det här.

 
Före...

Efter 7 månader kom jag äntligen iväg.
Till frisören. Jag som brukar klippa mej var 10:e vecka.
Ja jag hade ju undvikit söta frisör-Elin med flit sista månaderna, för att jag ville att det skulle hinna växa så jag kunde förändra.
Om ni ser på den korta delen, den var typ bara 4-5 cm från början, den långa strax nedanför hakhöjd... det vill säga, ordentligt asymmetriskt.
Jag har haft det så ett par år, det är vad jag förstår fortfarande rätt så "inne" och trivts ypperligt i det.
Gillar frisyrer som inte bara ÄR utan som det händer nåt med.

Men även bra saker måste tillslut förändras och därför inledes Operation Spara ut.
Nu har jag kapat båda sidor ungefär lika långa... eller ja, korta... och kan fortsätta sparandet.
Förmodligen så gör jag som jag brukar när jag väl fått lite längd... klipper av skiten igen.
Största förändringen mot när jag brukar vara hos frisören var nog ändå att jag inte klippte hellugg.
Det gör jag jämt, sedan blir det lite av snedlugg medan det är för långt.
Jag tror jag klär bättre i hellugg, det gör de flesta utom de med väldigt rund ansiktsform.
Jag ser yngre ut i det.
Men nu ville jag pröva detta ett tag.

Det är skönt att ha det gjort.
Håret kändes väldigt slitet och torrt och "mycket på fel ställen."
Det långa hamnade i maten, i ansiktet på patienterna, i blixtlåset på jackan.
Samtidigt gillade jag att lixom slänga med det... det kändes väldigt feminint :)

Puss/ Asta

Efter...


3 kommentarer:

  1. Jättesnyggt - inte ALLS tantfrisyr. Inte ens enligt Ergo!!! ;))

    Läckert!

    SvaraRadera
  2. Inte tant utan vuxet... *L*
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare