tisdag 16 oktober 2012

Avvänjning

 Photo: Set börjar bli trångt
Han älskar mej.
Han kan inte ligga tillräckligt nära.
Hans huvud på min kudde, hans andedräkt mot mitt ansikte.
Det är mysigt, men det blir varmt.

Ibland vänder jag mej från honom.
För att andas min egen luft.
Han kryper då närmre. Borrar in sin nos i min nacke.
Snarkar mot mitt hår.
Det är mysigt, men det blir varmt det oxå.

Märta har börjat sova hos oss.
Vid mina fötter.
Hon är en stor tjej. Tar massor av plats.

Jag har börjat sova sämre nu.
Det är för trångt, det är för varmt.
Jag kan inte räta ut benen, jag ligger som ett S i sängen.
Mysigt, kärleksfullt, tryggt men varmt.

Jag måste börja sova i min egen säng igen.
Projekt: Avvänjning måste inledas.
Jag tror jag får det svårare än hundarna.

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Tycker jag är ett väldigt klokt beslut A!!! Även om det är jobbigt... Jag hann aldrig säga just det idag - men jag tänkte på det när vi pratade om det.. Och tusen, tusen TACK för i dag!!!! Jösses vad det är trevligt att vi har trevligt!! Eller hur??

    Tycker om dig med!!!! *ler* Kraaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har alltid fantastiskt trevligt. Å hur mkt som helst att tala om.
      Timmarna bara flyger. Är så glad över att ha funnit dej. Kände mej helt gråtmild av tacksamhet i bilen hem. KRam

      Radera
  2. Det är lite lättare att hantera katter i sängen. Tur, för jag sover definitivt sämre om jag inte har minst en varm katt näääääära...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska ta tag i det Freja, för madrassen är onekligen inte bekväm. Snart. Bara inte just nu :) Kram

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare