söndag 14 oktober 2012

Åhhh vad fina ni är...


... så många härliga kommentarer jag fick.
Sånt gör en liten bloggkärring lycklig ska ni veta.

Igår blev det inte mycket häng här på bloggen.
Maken och jag delar ju som bekant dator sedan min laptop så tragiskt avled i sviterna av ett trauma för några månader sedan.
Å att konkurrera med maken om tid här, det kräver både list å envishet samt ett visst mått av aggressivitet. Pallade inte riktigt med det igår, vilket var bra för då fick jag tillfälle att krypa upp i soffan och riktigt komma in i boken som jag valde för Bloggdalas bokcirkel.
Nu har jag läst två tredjedelar av "En dag" och nja... jag ska inte säga vad jag tycker.
Spar på det tills boken är utläst och vi har vår recensionsdag. På torsdag, inte sant?!
Hoppas det går bra för er andra med.

Jag har en riktig slappedag.
Nähä?! säger ni ironiskt.
Kom i säng sent å då började övriga familjen spela poker.
Vi snackar klockan klockan TVÅ på natten.
Vid fyra vaknade jag igen.
Äckelmagade... blunda nu...
Gottfrid bajsade diarré på parkettgolvet.
Samtidigt envisades katten med att hon ville ut mitt i moppandet.
Strax därpå hade vi en inbrottstjuv/ mördare på tomten... oklart vilket... men Märta började skälla helt besatt och rusade från fönster till fönster.
Lillkillen kände ansvaret att skydda mamma och kröp ner nära nära mej där han låg å småmorrade och huffade.

Nåväl, inget av ovanstående försvarar att jag hänger här vid datorn i pyjamas å inte har ätit mer till frukost än tre nävar jordnötter när klockan är snart två på dagen.
Måste ta tag i mitt liv...
... lite ledvärk å frysningar till trots.

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Fint att se att du är kostmedveten ;-)

    SvaraRadera
  2. Japp - på torsdag är det!!! Och ja.. jag håller nog med...

    Hoppas din dag blev bra till sist. Och att vovvarna inte var mera vovvar än nödvändigt.. *ler*

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag har läst, redan skrivit recension, och det verkar som om vi lutar åt samma håll... Men först på torsdag! Ska bli kul att läsa vad ni andra tycker!

    SvaraRadera
  4. Hm undrar om jag kommer vara den ende som inte tycker... om boken.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare