måndag 29 oktober 2012

Å det är måååååndag morgon, å mitt huvud känns så tuuuung

 

Måndag igen.
Idag har jag lite svårare för att känna mej pepp och positiv.
Jag vet inte riktigt vad det är.
Jag känner mej en smula nedstämd, jag ältar gammal skit.
Sånt som inte går att förändra, sånt som jag sagt att jag förlåtit men inte riktigt har, sånt som jag själv är en del i. Jag går här å muttrar, grälar, i mitt huvud och inte ger det särskilt mycket energi inte...
Jag är oxå en kvinna som är väldigt påverkad av vädret.
Skiner solen eller det åtminstone är uppehåll så känns livet enklare än sådana här dagar när det blåser som fan och regnet piskar från alla håll.

Men! Måndag är alltid måndag och för mej är det en dag synonymt med att få starta om, ta nya tag och stryka ett sträck över gamla misslyckanden.
Måndag är en dag när man kan lämna den gamla veckan bakom sej å vända blad i almanackan.

Idag är jag tacksam över...

♥ Mina barn, mina hundar, mina nära å kära. De finns alltid med. På alla måndagslistor.
♥ Att jag har haft en på många sätt fin helg.
♥ Att jag är ledig TVÅ dagar den här veckan (onsdag å torsdag) och inte en som jag först trodde.
♥ Att Frölunda vann hockeyn igår.
♥ Att lönerna har kommit

I denna veckan ska jag...

♥ Försöka tänka på vad jag äter.
♥ Lägga mej tidigare o gå upp tidigare
♥ Flytta upp till äkta sängen och sova med maken istället för prinsen (det är en svår utmaning det.)
♥ Kanske träffa pappa å hans fru
♥ Ta hand om mej lite bättre

Hur känns er måndag?

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Jobbigt när man känner så, när man är i konflikt med sig själv. Men du gör så gott du kan med de förutsättningar du har och vi kan inte ändra på det förflutna, bara acceptera att du inte visste bättre då. Du har åtminstone en fin lista och planer för denna veckan. Själv mår jag bra. Sitter ännu i sovkläder, dricker te och funderar. Glad över att ha en fin vän som dig. :) Ha en fin dag och kram!

    SvaraRadera
  2. Måndag är måndag, men jag kämpar med att göra den till en gladmåndag... Du har en utmärkelse inne hos mig, där får du veta vad jag tycker om din blogg, nyfiken?

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare