måndag 3 september 2012

Ny vecka, nya synder

 

God morgon!
Ny härlig vecka att se fram emot!
Upp å hoppa med er nu ungdomar. Livet väntar!

Ja... suck... vem försöker jag lura?!
Jag är tröttare än tröttast. Har sovit urkasst i natt då hundarna vankat av och an, klockan 01 och kl 04 var jag ute med Gottepojken men likväl låg här en prydlig illaluktande hög skit och en stor pöl kiss när jag steg upp klockan 07.  Vaknade av att mannen suckade högt och missnöjt när han inspekterade matlådan jag gjort och ilsket slängde igen kylskåpsdörren.
Varför? Jo för att jag pressat en klyfta vitlök i köttfärssåsen igår.
"Nån skulle kunna få för sej att du är en otacksam jävel" muttrade jag till hälsningsfras.
Fick köra Mini till skolan då hon försovit sej och nu sitter jag här med min kopp kaffe i ett svinkallt hus som jag försökt vädra ut och i en lukt av klorin och bajs.
Huvudvärk över båda tinningarna och allergi i ögonen.
Livet är underbart nästan jämt eller hur?!

Men hör ni, det ÄR ändå måndag och jag tycker att det finns nåt hoppfullt med måndagar.
Måndag är dagen man kan starta om. Stryka ett sträck över gammalt groll eller börja sköta sin kost/ sin motion/ sitt alkoholintag/ sin inställning till livet/ sina avföringsvanor/ eller vad det nu må vara.
Så passa på idag!
Sluta röka!
Börja springa!
Eller gör tvärtom, sluta springa och börja röka. Det kanske är bättre för knäna Maria?! :)

Det var länge sen jag gjorde en tacksamhetslista och en förväntanslista så här kommer den...

Tacksam för just nu...

♥ Att Märta är frisk och kry
♥ Att Gottfrid är en sån liten glädjespridare
♥ Att äldsta dottern haft en underbar resa och är lyckligt gift
♥ Att mina andra barn verkar må bra
♥ Att nya tvättmaskinen kommer idag
♥ Att jag haft en härlig helg
♥ Att någon någongång uppfann den fantastiska drycken kaffe. 

Ser fram emot...

♥ Att få börja sanera grovköket på tvätt
♥ Att röja av 4 arbetspass och sen vara ledig i 10-12 dar

Typ så... kommer faktiskt inte på nåt mer.
Vad är ni tacksamma över/ ser fram emot just i detta nu?

2 kommentarer:

  1. Jobbig morgon. Jag har stressat värre här och linkat runt med ben jäveln över stan och hållt på att dö. Så visst borde jag tänka tacksamhetstankar, men de kommer inte för mig just nu. Känner mig rätt less och sådär lite vemodig idag. Köpte de där smärtstillande som du sa, men det hjälpte inte.
    Men men, det kommer vända. :) Livet kunde varit värre. Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Tacksam över helgen som varit, att solen skiner idag, att jag är ledig idag...
    Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare