måndag 17 september 2012

Nu går du banne mej in å kommenterar!!!

 Foto

Det var ett tag sedan vi hade frågestund på bloggen.
Det passar ju ypperligt när jag har bloggtorka dessutom.
Så är du ny läsare och känner att du behöver fylla någon kunskapslucka om Asta eller en gammal läsare som blivit förvirrad eller en anonym läsare som länge velat veta hur många kuddar jag har när jag sover.
Tveka inte att fråga.

Du kan tex fråga...
♥ Hur jag ser på att världens spås gå under 21:e december 2012?
♥ Vart jag drömmer om att åka trista regniga onsdagseftermiddagar?
♥ Vem som är min favorit i Ensam mamma söker?
♥ Huruvida Asta tycker att man skall hålla tyst eller skvallra om bästa kompisens man är otrogen?
♥ Vilken maträtt jag skulle välja om jag var tvungen att äta samma rätt varje dag i resten av mitt liv?
♥ Hur jag ser på fria sprutor till narkomaner?
♥ Vård till papperslösa?
♥ Om jag skulle kunna gömma en flykting?
♥ Bedra min man?
♥ Bära rosaglittrigt nagellack?
♥ Eller precis vad du undrar...
Jag kommer att svara så uppriktigt jag kan... sen får vi väl se, är ni totalt skamlösa så säger jag det!

Samtidigt skulle jag vilja passa på att fråga dej några frågor om det känns okej?!
♥ Hur länge har du läst min blogg?
♥ Hur ofta läser du bloggen?
♥ Hur hittade du hit?
♥ Vilken typ av inlägg gillar du bäst?
♥ Sämst då?

Nu tycker jag att ALLA tar sej tid att svara. Även du som normalt sitter å trycker och tänker att "äsch men inte skall väl jag?!" Jo!!! Nu om inte förr ska du!

Puss/ Asta

28 kommentarer:

  1. Ja nu kommenterar jag! Jag gillar att du skriver om högt och lågt. Extra roligt tycker jag ju det är när det är kläder inblandat ;)Och jag ska bli bättre på att skriva oftare. Nu är jag ingen hundmänniska så därför läser jag mindre när det är mycket hund men självklart följer jag dig ändå. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej fina Louise. Ja nu kommenterar du å jag blir glad:)
      Det har varit lite svältfött med "klädinlägg" hos mej det sista.
      Dels har jag varit pank och dels tycker jag att andra... ffa du... gör den typen av inlägg så mkt bättre. Kram

      Radera
  2. Finaste A *ler* Visst känns det ibland (oftast) lite ledsamt när kommentarer uteblir. Faktiskt är det så.. Men jag kommenterar gärna hos dem jag läser.. Så denna gång inväntar jag också kommentarerna hos dig - och läser dem..

    PS. Hur har du det? Tänker på dig..

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gumman. Jag är själv rätt kass på att kommentera, har inte riktigt tiden helt enkelt, och ibland inget att säga även om inlägget man läst är bra.
      Hur har du det själv?! DET känns mer intressant.
      Tänker på dej oxå. Kram

      Radera
  3. Mitt i natten å jag kan inte sova, läser din blogg någongång i veckan. Gillar ditt sätt att se saker, du skriver bra!

    Jag undrar hur du ser på otrohet?
    Vad jag förstår har du varit gift med din man länge och ni har fyra barn, hur känns det? Äkentskapet, hur gör ni för att hålla det vid liv? Är du kär i din man, är ni romantiska med varandra, om inte, varför? Har ni aldrig varit det, vad föll du för hos honom? Hur gifte i er?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej M Poppins. Tackat å bockar över berömmet.
      Tack för dina frågor. Ska svara... så gott det går. Jag är gärna privat i bloggen, men min make uppskattar inte när jag berättar för mkt om oss. Så det är en balansgång. Blir jag otydlig el ickesvarande på vissa delar beror det alltså på hänsyn å inget annat. Kram

      Radera
  4. Läser din blogg typ varje dag men är slö på att kommentera, inte för att jag inte bryr mej men just för att jag är lite lat! Som jag sagt tidigare så är din sida kul att läsa och även dessa hundar du har har blivit ett huvudbry trots att jag ingen hundmänniska är, men går ofta och tänker på "Gottepojken och Märta" helt galet! men så är det. Hittade dej via Amelia och läser alla typer av inlägg, det är ju på nåt vis det som gör en blogg lite spännande och intressant. Skulle nog kunna ställa en och annan fråga men nöjer mej med en oskyldig men nog så kul sådan, vad kan du tänka dej att äta var dag resten av ditt liv Asta? Sena men vänliga hälsningar Ingela i Ö-vik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan nästan svara på din fråga här Ingela :) Pizza. Absolut!
      Kanske blir det enformigt dag 286 men allt annat hade jag verkligen ledsnat på. :)
      Jag vet precis hur det är med att man inte tar sej tid att kommentera.
      Jag är likadan själv så jag fattar grejen. Absolut.
      Men jag blir likväl väldigt glad när jag "hör av" dej :) Kram

      Radera
  5. Ja du Asta Pasta. Har väl läst din blogg sen tidernas begynnelse eller nåt, sen första Ameliabloggen. Kollar in här varje dag i princip. Gillar faktiskt bäst vardagliga inlägg. För mig behöver det inte vara så genomtänkt och regisserat.

    Ha det gott! // Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina bönan. Jag tackar å bugar. Det ÄR stort att någon följer mina enkla rader så där. KRam

      Radera
  6. Åhh, skrev precis en lång kommentar men så klickade jag bort den!
    Men jag skulle säga att jag känner dig nog via bloggen och lite privat bättre än vad din egen mamma gör efter alla dessa år och i den normala världen skulle det klassas som lite osunt. ;)Hahahahaah. Jag har ju följt dig sedan 2007 och det har likt ett äktenskap utvecklats till både "for better and for worst" - men det har ju hela tiden varit en utveckling där det hänt massor för oss båda.
    Jag gillar dina inlägg om din vardag och när du vässar tangentbordet och är humoristisk ( städ inlägget t ex) eller när du är arg. :) När man får känna.
    Hundinläggen kan jag verkligen relatera till nu - men kanske gillar mindre när du skriver om nagellack eller hockey. Men det är mest för att jag inte är så mycket för det. Fråga = hund dagiset du drömmer om? Hur tänker du omkring det?
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Tack Maria. Ja lite äktenskapskänsla är det allt.
      Upplever samma, att jag känner dej väldigt väl.
      Det är verkligen häftigt!
      Kanske borde vi ta oss i kragen å ses med?
      Kommer att svara på din fråga senare. Kram

      Radera
  7. Ja jag kör på frågan "vem din favorit är i ensam mamma söker"

    Tycker du skriver om dig själv/omgivning så att det känns att man faktiskt känner dig på riktigt. Sen gillar jag ju hundinläggen förstååås. Hur är det med Gottepojken? kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är Millan ironisk nu el undrar du på riktigt?!
      Gillar polis-Jenny även om hon är VÄL hurtig.
      Tackar ödmjukast för dina ord om bloggen. Det betyder massor.
      Jo då, Gottepojken mår bra. Förmodligen var det bara magknip.
      Bara å bara, det kan ju göra skitont.
      Idag har han ätit upp en platspåse!!! och på promenaden dundrat rakt in i ett elstängsel. Det var inte roligt alls.
      Tror du det är nån fara med plastpåsen?
      Känner att jag börjar bli luttrad kring vad han sväljer.
      Kram

      Radera
  8. Jag har läst din blogg under några veckor. Kommer inte ihåg hur jag hittade hit. Tycker om att läsa om dina hundar, fortsätt skriv om dem. Jag har själv hund. Mina fråga är hur länge har du haft hund?
    Ha en bra dag!
    / Siv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Siv och välkommen.
      Vad har du för hund?
      Jag har haft egen hund i 22 år... var utan 4 månader mellan min gamla Baron och Märta. Hemska, men säkert välbehövliga månader. Kram

      Radera
    2. Hej, igen!

      Jag har en tax som är 3 år. Jag har haft hund i 13 år. Var utan i 6 månader mellan Max och min nuvande hund Julle. Det var en hemsk tid utan hund tycker jag också. Kram/ Siv

      Radera
  9. Är det så man skall göra för att få sig lite kommentarer ;-)
    Oj, sedan ameliatiden någon gång har jag följt dig, kanske hittade jag dig via systra mi...
    Tittar in flera gånger i veckan.
    Oj, läser gärna allt du skriver i stort sätt, jo det gör jag.
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är, som jag skrev till Pia, stort att människor följer mitt lilla liv och tankar år in och år ut. Jag är mer tacksam än vad jag kan säg...
      Japp, det är så här man får kommentarer :)
      Kram

      Radera
  10. JAg har läst din blogg sedan jag började blogga själv på amelia;-) Jag gillar din variation av vardag, djupare frågor och kvinnligt....min fråga finns inte i inlägget...vad läser du nu! Jag läser "Anna och Alex bor inte här längre" ....du rekomenderade ju den första så....kram köpenhamn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpenhamnsmamman. Åhhhh är den bra? Lika bra som första boken?
      Såg att du sett att Bokcirkeln dragit igång nu. Tror nog att boken går att hitta i Köpenhamn med, den är ju en internationell succé. Hoppas du kan! Vill väldigt gärna ha med dej. Just nu läser jag ingenting. Ska börja på denna nu tänkte jag. Kram

      Radera
  11. Min fråga rör religion -har läst tidigare att du tror på Gud men du har inte specificerat en särskild religion så antar att du har din egen tolkning... Hur ser du på religion i dagens samhälle? Gör religion egentligen någon nytta i dagens samhälle eller ställer den mest till med bekymmer? Då pratar vi islam/kristendom/katolicism/hinduism/buddhism - alla religioner...
    Jag har läst din blogg ett år eller så, hittade dig på Amelia och fastnade för Märta eftersom jag själv är lika galen i mina hundar som du är i dina! Dom inlägg jag tycker bäst om är nog dom politiska - vi har väldigt lika åsikter när det kommer till politik, sen har det varit ett par inlägg där våra åsikter helt går isär men det tycker jag bara gör det ännu bättre och engagerande att läsa din blogg! Fortsätt som du gör - det är en skön blandning i din blogg!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej vännen. Åhhh spännande fråga om religion som kräver eget inlägg. Stora, viktiga och svåra frågor.
      Kramen

      Radera
  12. Jag hittade dej på Ameliabloggen då jag bloggade där :) Och hänger fortfarande kvar....

    Kram,kram

    SvaraRadera
  13. Mamma! Sluta svara på frågorna här! Då blir det ju inget "Svar på frågor - inlägg" :)

    Jag läser din blogg för att du är min mamma, men hade aldrig orkat om den var tråkig! Gillar mest dina politiska inlägg om de inte blir för långa, för har inte så mycket surf-tid. Sen tycker jag det är kul såklart, när du skriver om familjen och kanske mig? självupptagen som man är..

    Jag undrar om 2012 SÅKLART! Hur är dina tankar kring detta datum, tror du det sker någonting alls? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gull. Tack för din fråga. Tar den i ett svarsinlägg senare då.
      Puss å kram. Saknar dej.

      Radera
  14. jag började läsa på ameliatiden, -06 tror jag när jag väntade den nu sexåriga dottern, har "förföljt" dej hit, går in varje dag, går hit via fb, och vidare härifrån till "supermamman" maria. jag gillar dina relationsnära inlägg och de från förr, när barnen var små och du var yngre!!! inga är dåliga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carola. Jag tackar å bugar.
      Det är bannemej häftigt. Kram

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare