lördag 15 september 2012

Liten prins som har ont...

 

Min lillprins har ont ikväll och det känns inte gott i ett modershjärta även om jag försöker ta det lite chill och ge det tid.
Det verkar ha dykt upp i eftermiddags och är väldigt ologiskt.
Ibland skriker han när man lyfter upp rumpen för att hjälpa honom upp i soffan, ibland när man tar emot "vacker tass", ibland när han ligger för sej själv på golvet, särskilt när han ändrar ställning och ska resa sej.
Men ibland skriker han inte alls.
Han ligger utan problem som han brukar på mage med bakbenen rakt ut, jag har böjt och klämt igenom honom utan ett pip i alla leder, nypt igenom ryggraden.
Han beter sej inte smärtpåverkat bortsett från just när han skriker, slokar inte med kroppen, häschar inte som hundar ofta gör då de har ont.
Men han skriker till lite då å då.

Tidigare idag klev han upp på diskmaskinen som var öppnad för att slicka på besticken.
Det gör han alltid.
Vi puttar alltid ner honom.
Eller tar honom i nackskinnet och flyttar honom.
Han brukar dessvärre inte bry sej ett skit.
Idag när maken gjorde så skrek Gottfrid till och morrade samtidigt.
Därefter klev han upp på diskmaskinen igen.
Maken puttade ner honom och lillskiten morrade å bet ifrån för allt vad han var värd.
Sen flydde han bakom mina ben.
Vi tänkte att han bara var en smula kaxigare än vad han egentligen hade mod till men efter det har han skyggat för maken. Alltså i många timmar.
Ihop med smärtorna ikväll tänker jag att det kanske faktiskt gjorde rejält ont när maken flyttade honom och att han trodde sej bli bestraffad?!
Gottfrid är ju bara 17-18 veckor och på inget sätt en tuffing. Å varför skulle han ifrågasätta maken som är mest auktoritär?
Nej, jag tror att det råkade göra ont där o då.

Jag får se på det...
Det sägs att valpar "inte kan ha växtvärk" men jag tycker det låter märkligt.
Han växer dryga kilot i veckan lixom å är ändå rätt skrinn. Benen skjuter iväg med honom.
Det vore konstigt om det inte gör ont ibland.
Minns att barnen var precis så. Vaknade på nätterna och skrek, hade ont i benhinnorna.
Han äter, kissar å bajsar, busar, gosar, tigger och är glad.
Kanske lite mer mammig än vanligt, vill gärna sitta i knät eller ligga nära med kroppskontakt.
Väljer mej framför Märta mer än han brukar.

Uff, kan djuren inte bara må bra så mammahjärtat kan få vara lugnt ett tag.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Usch, vad jobbigt. Känner verkligen din oro och önskar jag kunde ge något svar. Försöker minnas Lowe, men minns inte om han hade något sådant.
    Kram och hoppas det går över tills i morgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria.
      Ja jag får se på, prata med uppfödaren.
      Kram på dej. Å INGA mer påhitt i natt :)

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare