måndag 17 september 2012

Jag är en naiv liten människa

 

Jag är verkligen en naiv liten människa.
Alldeles nyss började jag twittra... jag förstår ärligt talat ingenting av det egentligen, vet inte hur man gör och har 4 följare varav den en är Lillebror som vill vara snäll.
Men i alla fall, twitterkontot är öppnat och i och med det en helt ny värld.
Den som lämnat absolut störst avtryck på mej är Kent Ekroth, riksdagsledamot för Sverige demokraterna.
Att lämna stort avtryck är inte alltid i positiv bemärkelse.

Ja jag må vara naiv.
Jag har följt Sverige Demokraterna i massmedia. Hört Jimmie Åkessons slipade och förljugna stämma.
Hört och sett alla hans inlindade främlingsfientliga utspel.
Alla förstår vad han menar men han aktar sej noga för att låta öppet rasistisk.
Nej nej nej, han talar om övriga etablerade politikers vilja och brist på mod att se verkligheten, han talar omfördelningspolitik, han talar om att begränsa invandringen till Sverige, om att hjälpa människor i deras egna länder och sån bullshit.
Jag sympatiserar inte med honom någonstans, jag inser vem han egentligen är denna bankkamrerliknande gosse men jag trodde åtminstone att detta var deras stil.

Så läser jag Kent Ekroths twittrande.
ALLA hans twitterinlägg är öppet rasistiska.
Antingen pyr och spyr han av förakt mot "muslimerna" som västvärlden måste räddas ifrån eller så skickar han samma hat mot oss landsförädare och i synnerhet då hela massmedia som inte bara vinklar nyheter och sanningen så det ska vara förmildrande för de barbariska muslimerna utan dessutom utan att blinka LJUGER svenska folket rakt upp i ansiktet.
Kent Ekroth har inget slipat hos sej. Ingen bankkamrerlook. Skulle jag beskriva hans utseende är det snarare som de där osäkra men elaka killarna från högstadiet som la fällben på de yngre och skrattade rått när de slog pannan i golvet.
Ekroth hänvisar i sin twitter hela tiden till sin blogg. Den är en vidrig och utvecklad fortsättning på twitterinläggen.
Han är öppet rasistisk, öppet hetsande mot muslimer, öppet elak och hotfull mot sina meningsmotståndare.
Denna man sitter i riksdagen. Det absoluta politiska finrummet. Avlönat av svenska skattebetalare.
Där för att fatta beslut som rör dej och mej.
Å han låtsas inte ens!
På sin blogg skriver han att han inte tar ansvar för vad som skrivs i kommentarerna följt av en stor :)

Sverige demokraterna befäster i väljarbarometrar sin position som Sveriges tredje största parti.
Tusentals människor sympatiserar och röstar på detta parti.
Det är förstås mer skrämmande än Kent Ekroth själv.
I hans kommentarsfält kan man se nog med beundran över blogginnehavaren, förakt mot icke etniskt svenska människor, förslag på vad man skalll/ borde göra åt situationen samt hur de ondogör sej över massmedias förljugenhet och undanhållande av sanningen.
Sanningen?! Det är som en stor jävla otäck masspsykos.
Jag blir illamående, rädd och ledsen.

Sanningen är ju att massmedia inte alls ljuger och förskönar.
Tvärtom används ofta ett förenklat synsätt på konflikter.
Till exempel talar man om vreden och flaggbränningarna och attackerna mot ambassader till följd av Mohammedfilmen... vilket i och för sej är märkligt... med termer som "Den muslimska världen."
Ca 0,0007% av världens muslimer har demonstrerat mot Muhammedfilmen.
Muslimska VÄRLDEN?!

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. *Ryser* och tycker du skriver så bra. Bilden är också klockren. Det är skrämmande och tänk så lite gemene man vet om muslimer och inte heller VILL lära sig. Kram på dig!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare