fredag 21 september 2012

Hej hej





 Foto: Gene J. Puskar

Tänk om denna pojken kommer hem och spelar under NHL strejken. Mr Head & Shoulders, Världens mest välklädda idrottsman, Sveriges största målvakt genom tiderna.
Det vore ju fantastiskt roligt!
För oss Frölundaiter alltså, för er andra vore det en katastrof. Mohahaha....

Annars jobbat en relativt lugn kväll på jobbet.
Arbetat med lillebror, käkat pizza och haft det allmänt bra.
Vi samåkte å i bilen hem fjantade vi oss, spelade in videos och jag fnissade så jag höll på att kissa ner mej. Ingen kan servera mej sanningar om mej själv... rent oförskämt ärliga sådana... som Lillebror och jag höll på att skratta ihjäl mej.
Jag älskar den pojken. I do!

Nu ser maken på en film och Mini på en annan. Hundarna leker en lek som verkar gå ut på att låta som om de ska ha ihjäl varandra och jag har hällt upp ett glas rödvin och satt mej här hos er.
Har ni en bra fredag själva?
Här lär inte bli några klackar i taket ikväll... ja, när var det det senast?
Denna gången har jag dock jobbet att skylla på, jobbar hela jäkla helgen och tänkte komma i säng (på madrass) i rimlig tid.

Tankar jag hunnit tänka för övrigt ikväll...

♥ Ja ni har väl sett mitt inlägg nedan. Om plusmodellen. Som är väldigt mycket smalare än mej.
Vad gör det mej till... en fetknopp? Jag drar stl 38-40 lixom. När blev stl 34 normalt och stl 40 tjockis?! Hur ska unga kvinnor kunna relatera till det?!

♥ Migrationsverket som vill utvisa lilla Hadille 2 år som i nästan hela sitt liv bott hos en fosterfamilj i Skåne sedan hennes pappa misshandlat henne som spädbarn och mamman är försvunnen.
Fosterfamiljen älskar henne som sin egen och vill adoptera henne men Migrationsverket menar att hon är Frankrikes ansvar så hon ska till ett barnhem där.
Hur sover sådana här beslutsfattare om natten?
Grattis Sd... det måste lämna en bra smak i munnen inför helgen.

♥ Var ÄR vår bloggkollega Maria?! Hon uppdaterar ju alltid flera ggr per dag men har nu inte gett ett livstecken ifrån sej på över ett dygn. Är datorn sönder? Har hon fått söka akut med sitt ben? Har hon rymt? Kidnappats av någon internetkarl? Jag blir orolig på riktigt.

♥ Jag längtar efter sonen. Ja jag längtar efter alla mina barn, men sonen kommer hem imorgon.
Synd bara att jag jobbar men man kan inte få allt.

Natti natti

Puss/ Asta


2 kommentarer:

  1. Hejhej.. Denna tjej sitter och är lite obekväm i sitt egna skin.. Rolig fredag det!!!

    Och du - ses gärna en sväng på måndag. Jag har en läkartid då i och för sig. Skall ju börja jobba på onsdag... Pusspuss

    SvaraRadera
  2. eller hur? oroar mej oxå för Maria!!! Konstigast av allt är att ingen kommenterat på hennes senaste inlägg??!!!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare