onsdag 26 september 2012

Florerande lista

 
I brist på blogginspiration å ork så kör vi en lista som figurerat både här å där i Bloggdala
1. Om du fick vakna upp som någon annan för en dag, vem skulle du vilja vara?
Får man lov att säga en historisk person?
Den som jag är mest nyfiken på, alla kategorier, är Jesus.
Hur tänkte han? Vem var han? Såg han på sej själv som Guds son?
Å om det var så... vad sa Gud till honom mer?
Kanske var han bara en cool rebell?!
Vad tror ni???

2. Vad är det mest romantiska du har gjort? 
Är inte särskilt romantisk. Så det blir väl det vanliga "tjafset" som blommor, presenter å sex.

3. När grät du senast?
Nyss, när jag skrev ett jobbigt å för mej känslosamt mail. 

4. När var senaste gången du skrattade högt?
Det var nog härom dagen med Lillebror i bilen. Vi spelade in videos med mobiltelefonen och försökte vara så fåniga och dumdryga vi bara kunde. Bara vi skulle kunna tycka att nåt sånt är kul.

5. Vilken är din favoritstad i världen?
Är inte särskilt berest. Tycker mkt om Helsingör och Göteborg.

6. Vilket lösgodis är alltid med i din påse?
Rosa-blå sura flaskor, salmiakbalkar, choklad, colaflaskor, bumlingar och filidutter

7. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med hos dig själv? 
Mina händer, mina ögon o min mun

8. När du blir kär – vad faller du för? 
Genuint intresse, vackra underarmar, humor, män som är trygga i sej själva, intelligens, uppskattan och skäggstubb.

9. Och vad tror du att andra faller för hos dig?
Tja?! Min kombination av sårbarhet och styrka, min öppenhet och självironi, min humor och att jag är lite så där "vardagsklok."
Fast det är egentligen upp till andra att bedöma, så nååå... finns det nån beundrare där ute?

10. Hur är du när du är nyförälskad?
Äter inte, sover inte men är full av energi och känslor.Manisk närmast. Snäll, tålmodig, förlåtande och pussugen.

11. Du är en superhjälte – vilken är din superkraft?
Förmåga att tala med de döda och att se in i framtiden tror jag.
Eller att kunna påverka andra. Det vore coolt. Få Jimmie Åkesson att be om förlåtelse på bästa sändningstid, Reinfeltd att säga som det är och att kräva att nästa valslogan är helt sann typ "Rösta för ökade klassklyftor, rösta på Moderaterna."

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. *skrattar* UNDERBARA svar!!! Älskar särskilt din superkraftförmåga.... Åhhh, vad glad jag blev av den listan.. Tack!

    Kramar på dig

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa !!
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare