onsdag 26 september 2012

Analsex...

 

... är inget jag direkt går igång på.
Vet inte riktigt varför jag gav er den upplysningen så där bara helt apropå?!
Det var nog mer att jag ville ha en kittlande å spännande rubrik och helt uppenbart var ni intresserade eftersom ni är här!
Pillutta er, jag har inget mer att tillägga i ämnet just nu.

Har varit på kurs hela dagen och hade myyyyycket låga förväntningar!
Faktiskt kändes det som om jag gick dit mer eller mindre under vapenhot.
Det handlade om sårvård.
Ja, ni hör ju...
Men av någon outgrundlig anledning har jag gått å blivit "sårombud" på min avdelning.
Blev inlurad i det för några år sedan med motiveringen "du ska vara med på inspektion 2 ggr om året, det är inget betungande alls" och säkert får jag någon 50 lapp mer i lön per månad i och med detta uppdrag.
Innan skatt givetvis. Självklart innan skatt.
Men det var faktiskt en jätte intressant dag!
Undersköterskan som föreläste verkade vara ett allvetande orakel, jag blev något fruktansvärt imponerad av all hennes kunskap om sår, såromläggning, förband och kompression.
Vid ett tillfälle sa hon "Ni säger ingenting?!" och jag svarade henne helt sanningsenligt att
"Vi är helt fängslade!"
Å det var jag verkligen, det var en av de mest givande föreläsningar jag varit på i hela mitt liv.
Om sår?!?! Ja då fattar ni själva.

Nu är jag helt slut. Somnade sent. Vaknade supertidigt.
Jag har skrivit ett jobbigt mail som legat och gnagt å gjort ont ett tag och jag har lagat mat och lyckats med att bränna pommes fritesen igen. Jag är faktiskt halvskaplig på att laga käk men bränner rätt ofta mina pommes.
Förnärvarande kämpar jag med att hålla mej vaken och att invänta "Bonde söker fru" å Dallas.
Ska försöka göra någolunda tidig sänggång för jag jobbar imorgon igen.

Puss/ Asta

Ps. Å nej, som vanligt är det är inte rumpinnehavaren på bilden som skrivit brevet inlägget.

1 kommentar:

  1. God damn! När jag själv jobbade inom vården (för 70 år sedan) var just det där med sår något jag inte pallade. Avföring, spyor och annat gick hur bra som helst men vid enorma liggsår svartnade för ögonen.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare