fredag 17 augusti 2012

oj oj oj



I natt har jag sovit som en kratta.
Hostat å hostat å hostat och så kissat en miljon gånger emellan.
Efter klockan halv sju när Gottfrid ätit frukost och maken gått till arbetet somnade både jag å hundarna pangbom. Jag med snuspåse i munnen.

Att sova med nikotin är alltid spännande.
Väldigt många människor är känsliga för det, jag är absolut en av dem.
Det blir som en "drömförstärkare" och man drömmer starkare å intensivare än annars.
Förmodligen... egen teori... för att hjärnan lixom får stimulans under sömnen.

I alla fall, jag hann drömma en jäkla masssa.
Bland annat att jag hade en relation i smyg med en av våra gamla överläkare.
Jojo men.
Det märkliga med relationen (kan jag konstatera som vaken) var att den inte var särskilt romantisk eller het. Ändå var den väldigt hemlig, väldigt förbjuden.
Vi rökte cigariller under en rond vi gick på ett danskt sjukhus. Vi tittade på konst och drack rödvin ur tjusiga glas.  Jag till och med anordnade en konstutställning hemma med doktorns konst, maken var väldigt upprörd över detta, och när konsten väl kom var det "barn alster". Pärlplattor, torkade oformliga figurer av modellera, fula teckningar.
Ingen ville köpa och jag stod där med en arg make och en massa flotta snittar och kände mej uppgiven.
Vi började gräla om den här"andra mannen" jag å maken och jag gav mej ut mitt i natten till ett stort shoppingcentrum som var nattöppet och började tokshoppa!
En lång vacker klänning (som jag tänkte ha när jag skulle träffa doktorn), en kavaj, en vacker tjock vit tröja, skor...
Jag var så exalterad av min shopping att jag helt struntade i min älskare (som jag ju inte låg med) och min arga man och allt fult pyssel där hemma som jag förväntades ta omhand.


Drömtydning på det den som vågar?!

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Ha, ha! Nä, den ger jag mig inte på :-S

    SvaraRadera
  2. Ahahaha! En av läkarna kom häromdagen med ett "barnhalsband" om halsen. Jag trodde det var ett barnbarn som tillverkat alstret, men fick veta att Herr Doktorn var yngre än jag trodde, så troligtvis var det ett barn som tillverkat halsbandet. Var det månne han du drömde om, med tanke på pärlplattor och dylika barnalster du hade med i drömmen???
    Var inte ens Lilleman med??? :-))

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare